Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series – 500 sztuk „złota”

Porsche Exclusive to od ponad 30 lat nazwa programu personalizacji modeli niemieckiej marki, który ze względu na swoją rosnącą popularność wśród klientów został właśnie przekształcony w samodzielny oddział o nazwie Porsche Exclusive Manufaktur. Z tej okazji oddział Porsche do "wymagań specjalnych" przygotował wyjątkową serię 500 sztuk modelu 911 Turbo S, który zdaniem producenta jest najmocniejszym i najbardziej unikalnym w historii.

Tym co na pierwszy rzut oka wyróżnia specjalną wersję 911-stki, to nadwozie w wyjątkowym złotym kolorze o nazwie Golden Yellow Metallic z biegnącymi wzdłuż niego dwoma karbonowymi pasami – choć na zamówienie dostępne są także inne kolory nadwozia. Wyjątkowy złoty lakier zaakcentował również wzornicze detale czarnych 20-calowych felg z centralnym mocowaniem. A skoro już jesteśmy przy kołach, to warto dodać, że po raz pierwszy zaciski hamulcowe ceramicznych tarcz hamulcowych można na zamówienie polakierować na czarno, a napis Porsche będzie wtedy w kolorze… tak, Golden Yellow Metallic.

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Widocznym zmianom poddano także tył samochodu, gdzie standardowe skrzydło zastąpiono odpowiednikiem z pakietu Turbo Aerokit. Dodatkowo wloty i wyloty powietrza do silnika wykonano z włókna węglowego i naniesiono na nie złoty napis Porsche Exclusive. Z kolei srebrne kanciaste końcówki układu wydechowego ustąpiły miejsca czarnym okrągłym. Uzupełnieniem zmian zewnętrznych są logotypy Porsche Exclusive Manufaktur umieszczone na przednich błotnikach.

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Po otwarciu drzwi do kabiny witają nas nakładki progowe wykonane z włókna węglowego i białym podświetlanym napisem Exclusive Series. Sportowe fotele z 18-zakresową regulacją i elementy wnętrza pokryto czarną skórą przeszytą nićmi w kolorze Golden Yellow. Tego samego złotego koloru jest również napis Turbo S na zagłówkach foteli, a także motyw podwójnych pasów biegnący wzdłuż foteli i czarnej podsufitki wykonanej z Alcantary. Elementy kokpitu wykonane z włókna węglowego zaakcentowano miedzianymi dodatkami, a po stronie pasażera znajdziemy plakietkę z numerem limitowanej serii.

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series wyróżnia nie tylko długa nazwa i wyjątkowe nadwozie, ale też jednostka napędowa, którą poddano delikatnej kuracji wzmacniającej. Sześciocylindrowy bokser biturbo o pojemności 3,8-litra został wzmocniony o 27 KM uzyskując w sumie moc 607 KM. Prędkość 100 km/h pojawia się na liczniku po 2,9 sekundy, wartość 200 km/h to kwestia w sumie 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 330 km/h. Co ciekawe osiągi są tożsame z tymi jakimi identyfikuje się „zwykłe” Turbo S, podobnie jak moment obrotowy wynoszący 750 Nm.

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

W wyposażeniu standardowym znajdziemy aktywne zawieszenie sportowe Porsche Active Suspension Management (PASM), pakiet Sport Chrono, skrętną tylna oś oraz układ aktywnej redukcji bocznych przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Cena tak „uzbrojonego” 911 Turbo S Exclusive Series to dokładnie 1 285 200 zł z VAT. Jednak to nie wszystko…

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Jeśli ktoś ma do dyspozycji 5474 euro może zamówić 4-elementowy zestaw skórzanych walizek Exclusive Series w kolorze grafitowym z motywem dwóch pasów w kolorze Golden Yellow (dwie torby podręczne, torba codzienna i torba na marynarkę), które idealnie pasują do przestrzeni bagażowej „911-stki”. I to wciąż nie koniec możliwych wydatków…

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Serii 500 samochodów będzie towarzyszyć seria 500 zegarków zaprojektowanych przez Porsche Design, z których każdy będzie kosztować 9950 euro. Wszystkie czasomierze będą mieć tytanową obudowę pokrytą czarną warstwą z węglika karbidu, a ich poszczególne detale będą nawiązywać do wyglądu konkretnie skonfigurowanego samochodu.

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series

Galeria

Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche Porsche 911 Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
12 czerwca 2017

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Abarth 695 Rivale – stylowy skorpion

20 czerwca 2017Tomasz Horna

WIĘCEJ Z Premiery