Duncan Forrester McLaren McLaren 570S

McLaren pozazdrościł sukcesu Ferrari i Porsche w kategorii dużych aut gran turismo, dlatego rozważa przygotowanie nowego modelu, który stanie w szranki z nowym GTC4Lusso i drugą generacją Panamery.

Taką informację przekazał Duncan Forrester, specjalista ds. komunikacji w McLarenie, w wywiadzie dla australijskiego serwisu Motoring. Zdradził on, że dyskusja w firmie na ten temat cały czas trwa, choć ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta:

Myślę, że spróbujemy zmierzyć się z tym tematem, choć sądzę, że McLaren nie jest aż tak bardzo „spragniony” tego typu samochodu.

Warto przypomnieć, że wcześniej brytyjska marka twierdziła, że nie ma żadnych planów dotyczących poszerzenia swojej gamy modeli poza obecnie już istniejące „kategorie” – Sport Series, Super Series i Ultimate Series. To może oznaczać, że „rodzinne” gran turismo od McLarena może być oparte na istniejącym już modelu i jak sugeruje Motoring, wybór może paść na 570S, które zostanie odpowiednio wydłużone i zmodyfikowane. To jednak nie koniec, bo Forrester zdradził, że niewykluczone, iż ujrzymy kolejnego 3-osobowego McLarena:

Jeśli powiesz zespołowi projektantów, żeby przygotowali tego typu projekt, to z wielką chęcią stworzą auto sportowe 2+2. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę na przykład układ 3 siedzeń w samochodzie, to od razu na myśl przychodzi nam McLaren F1. To kultowy samochód. Dlatego można by poważnie zastanowić się nad tym i zadać sobie pytanie: jak jeszcze raz byśmy to zrobili? A także czy w ogóle chcemy to zrobić?

Duncan Forrester McLaren McLaren 570S

Na to jak wygląda gama modeli danego producenta, największy wpływ mają sami klienci. Dlatego mimo prężnie rozwijającego się rynku SUV-ów, McLaren nie jest zainteresowany produkcją tego typu samochodów, bo klienci nie zgłaszają takiej potrzeby, o czym wspomniał w wywiadzie Forrester:

Nie mamy zamiaru produkować SUV-ów. Mogę to powiedzieć bez ogródek. Wiem jedno i jestem o tym przekonany, że obecnie produkujemy najlepsze na świecie dwuosobowe samochody sportowe z silnikiem umieszczonym centralnie. To jest to z czego słyniemy i to co jest naszą największą siłą. To jest nasze DNA i to o co proszą nasi klienci. Dzisiaj i w przewidywalnej długoterminowej przyszłości, nie wyobrażam sobie, aby jakikolwiek klient przyszedł do McLarena i powiedział: „To czego chcę, to jeden z Waszych samochodów, ale zawieszony o jakieś 30 cm wyżej.”

8 lipca 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE