Nissan Nissan GT-R Nissan GT-R R35 Nissan GT-R R36 Shiro Nakamura

Bardzo prawdopodobne, że nowy Nissan GT-R R36 będzie mieć napęd hybrydowy. Tak przynajmniej twierdzi szef działu kreatywnego Nissana, Shiro Nakamura, w wywiadzie dla "Automotive News".

Mimo że odświeżony Nissan GT-R R35 zadebiutował zaledwie kilka miesięcy temu podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, to jak zapewnia Nakamura, prace nad jego następcą R36 idą „pełną parą”:

„Przeprojektowanie GT-R jest bardzo trudnym zadaniem, ale już zaczęliśmy prace z tym związane.”

Jeśli chodzi o wygląd, to Nakamura uważa, że obecny GT-R, który jest z nami od 2007 roku, wciąż prezentuje się nowocześnie dzięki swojej niepowtarzalnej stylistyce, która nie była wzorowana na żadnym innym samochodzie. Sądzi, że jeśli zespołowi projektowemu znów uda się ta sztuka, to kolejna generacja auta będzie równie odporna na upływ czasu jak jej poprzednie wcielenie. To oznacza, że nowy GT-R, podobnie jak obecny, pod względem stylistycznym będzie nowatorski i jedyny w swoim rodzaju:

„Według mnie ten samochód wciąż wygląda nowocześnie, a to dzięki temu, że nie był wzorowany na niczym innym. Jeśli w nowym modelu projektantom znów uda się uchwycić ten niepowtarzalny styl, to auto pod względem wyglądu nie zestarzeje się.”

Nissan Nissan GT-R Nissan GT-R R35 Nissan GT-R R36 Shiro Nakamura

Według Nakamury, samochód przejdzie całkowitą przemianę, która oprócz nowej linii nadwozia zapewni także poprawę aerodynamiki i własności jezdnych auta. Jak twierdzi, Nissan zmieni wysokość i szerokość nadwozia by zapewnić mu lepsze proporcje, a każda zmiana którą poczynią inżynierowie będzie miała na celu poprawę osiągów samochodu:

„Uważam, że możemy zmienić proporcje auta na lepsze – jego szerokość i wysokość. Wszystko co zmienimy w GT-R, będzie miało na celu poprawę jego osiągów i aerodynamiki.”

Nissan Nissan GT-R Nissan GT-R R35 Nissan GT-R R36 Shiro Nakamura

Od strony mechanicznej celem i największym wyzwaniem dla zespołu inżynierów jest zmniejszenie zużycia paliwa przez 3.8-litrowy silnik V6 biturbo. Dlatego, jak zaznaczył  Nakamura, nikt nie powinien być zaskoczony, jeśli „serce” samochodu będzie wsparte napędem elektrycznym, by uczynić „Godzillę” bardziej przyjazną dla środowiska:

„Napęd elektryczny w takiej czy innej formie jest niemal nieunikniony w każdym samochodzie w przyszłości. Jeśli następna generacja GT-R otrzymałaby takowy, nikt raczej nie będzie tym zaskoczony.”

Nissan Nissan GT-R Nissan GT-R R35 Nissan GT-R R36 Shiro Nakamura

Naturalnie „uhybrydowienie” nowego GT-R nie będzie miało na celu wyłącznie ograniczenia emisji spalin, ale powinno zapewnić mu również lepsze osiągi. Kwestią otwartą pozostaje to, jak inżynierowie poradzą sobie z odchudzeniem samochodu tak, aby dodatkowy napęd elektryczny nie zwiększył masy GT-R, która obecnie nie należy do najniższych i wynosi 1,778 kg.

Nakamura nie zdradził kiedy nowy GT-R R36 zadebiutuje, ale biorąc pod uwagę niedawne odświeżenie R35, nowej generacji możemy spodziewać się nie wcześniej niż pod koniec 2017 roku.

20 maja 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Chevrolet Corvette Carbon 65 Edition – urodzinowo

14 kwietnia 2017Tomasz Horna