Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar

Volvo S60/V60 Polestar – kiedy mniej, znaczy więcej

Jest zasada, która mówi, że czasami mniej, znaczy więcej. Z takiego założenia chyba wyszli inżynierowie Polestar Performance, którzy odmienili nieco Volvo S60 i V60 Polestar, zachowując ten sam dotychczasowy niepozorny wygląd, który teraz połączono z mniejszym, ale za to bardziej żywiołowym silnikiem.

Pod maską zamiast dotychczasowego potężnego 3-litrowego, 6-cio cylindrowego „serca” znajdziemy zapożyczony z S90 i XC90 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik Drive-E. Pomimo mniejszej pojemności i braku dwóch cylindrów samochód dysponuje teraz większym potencjałem. Specjaliści z Polestar Performance wzięli jednostkę napędową na „warsztat” i założyli większą turbosprężarkę z kompresorem (wcześniej było samo turbo), nowe korbowody, wałki rozrządu, wydajniejszą pompę paliwową i filtr powietrza o zwiększonym przepływie, a także zwiększony układ dolotowy, dzięki czemu silnik jest odpowiednio dotleniony.

Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar

Za sprawą tych modyfikacji jednostka napędowa osiąga teraz moc 367 KM przy 6,000 obr./min i moment obrotowy o wartości 470 Nm w zakresie od 3,100 do 5,100 obr./min – to odpowiednio o 17 KM więcej, ale o 30 Nm mniej. Napęd podobnie jak wcześniej trafia na wszystkie cztery koła, a firmuje go BorgWarner. W tym procesie pośredniczy zoptymalizowana przez Polestar 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Dzięki zmniejszeniu jednostki napędowej samochody schudły o 20 kg, a obciążenie przedniej osi zmalało o 24 kg. Zmiany nie ominęły także układu kierowniczego i hamulcowego, w którym zastosowano z przodu większe dwuczęściowe tarcze hamulcowe o średnicy 371 mm i 6-tłoczkowe zaciski firmy Brembo. Uzupełnieniem są nowe 20-calowe felgi podkreślające sportowy charakter obydwu wersji nadwoziowych.

Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar

Moc mocą, silnik silnikiem, ale najważniejsze, to jak te „Gwiazdy Polarne” jeżdżą, a jeżdżą tak szybko jak pędząca przez galaktykę kometa. Czas potrzebny na przestawienie wskazówki prędkościomierza z wartości 0 na 100 km/h w przypadku S60 zajmuje zaledwie 4.7 sekundy, a 200 km/h pojawia się już po 17.2 sekundy – V60 jest odpowiednio o 0.1 i 0.2 sekundy „wolniejsze”. Jedyną rzeczą która powstrzymuje obydwa samochody przed całkowitym rozwinięciem skrzydeł, to elektroniczny „kaganiec” ograniczający prędkość maksymalną do 250 km/h. W tego typu autach to nie jest najważniejsza informacja, ale odnotujmy, że według producenta S60 Polestar zadowala się średnio 7.8 litra paliwa na każde 100 km – V60 potrzebuje do tego o 0.3 litra więcej.

Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar

Volvo S60 i V60 Polestar to najszybsze auta w historii wypuszczone przez nadwornego tunera szwedzkiej marki. Korzystając z tej okazji, Polestar Performance postanowił zwiększyć liczbę rynków, na których będzie można kupić odświeżone „Gwiazdy Polarne”, z 13 do 47. Tym samym roczna produkcja samochodów wzrośnie z 750 do 1,500 egzemplarzy.

Galeria

Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
Volvo Volvo S60 Volvo S60 Polestar Volvo V60 Volvo V60 Polestar
7 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Premiery