Tesla Tesla Model S

Tesla Model S po faceliftingu

Tesla zafundowała kurację odmładzającą Model S. To pierwszy tego typu zabieg od czerwca 2012 roku, kiedy auto zadebiutowało na rynku.

Z zewnątrz przeprowadzone zmiany skupiły się przede wszystkim na upodobnieniu „S-ki” do Modelu X i Modelu 3, zaprezentowanego nie dawno najtańszego auta w ofercie Tesli. Przedni zderzak stał się teraz „czystszy” stylistycznie, dzięki pozbyciu się centralnego, dużego, owalnego pseudowlotu powietrza, który zastąpiono zdecydowanie mniejszym wpasowanym między reflektory i otaczającym logo firmy. Za to dolny „wlot” powietrza, w odróżnieniu od górnego, uległ niewielkiemu powiększeniu. Kolejnym elementem upodabniającym Model S do reszty nowej elektrycznej rodziny, to LED-owe reflektory, które nawiązują do tych z Modelu X.

Zmiany stylistyczne w kabinie ograniczyły się właściwie wyłącznie do wprowadzenia dwóch nowych drewnianych wykończeń wnętrza o nazwie Figured Ash Wood Décor i Dark Ash Wood Décor. Niewidoczne, ale odczuwalne są za to nowe dostępne w opcji ogrzewane i wentylowane przednie fotele.

Tesla Tesla Model S

Nieco więcej zmieniło się od strony technicznej. Opcjonalny system filtracji powietrza HEPA jest kolejną rzeczą zaadaptowaną z Modelu X. Według Tesli w 99.97% wyłapuje on wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia jakie mogą krążyć w powietrzu w tym m.in. spaliny, bakterie, patogeny czy alergeny. Czyni to na tyle skutecznie, że układ wentylacyjny kabiny można przełączyć w tryb ochrony przed… bronią biologiczną – brzmi to przerażająco i uspokajająco jednocześnie.

Jedną z najistotniejszych rzeczy z punktu widzenia użytkownika elektrycznego samochodu jest czas potrzebny na doładowanie akumulatorów. I tu z pomocą przyjdzie nowa ładowarka o prądzie ładowania równym 48 A, takim samym jak w modelu X, która zastąpiła wcześniejszą 40-amperową. Dla wymagających jest także opcjonalna wersja ładowarki o prądzie ładowania równym 72 A.

Najtańszy Model S to wersja oznaczona liczbą 70, posiadająca napęd tylko na tylne koła, na które trafia moc 315 KM i moment obrotowy o wartości 440 Nm. To wystarcza by rozpędzić samochód do „setki” w czasie 5.8 sekundy a maksymalnie do 225 km/h. Maksymalny zasięg auta to 455 km, a cena minimalna za gotowy pojazd to 69.400 euro. Według informacji umieszczonej w konfiguratorze na stronie Tesli, po odbiór gotowego samochodu można się zgłosić pod koniec czerwca tego roku.

Galeria

Tesla Tesla Model S
Tesla Tesla Model S
Tesla Tesla Model S
15 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Premiery