Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman

Porsche 718 Cayman – mniejsze „serce”, więcej siły

Na trwającym właśnie Salonie Samochodowym w Pekinie Porsche zaprezentowało 718 Caymana w wersji bazowej i wzmocnionej, oznaczonej literką S.

Już na pierwszy rzut oka widać, że wygląd auta uległ zmianie, a Cayman wygląda jak zaprezentowany niemal dwa miesiące temu na Salonie Samochodowym w Genewie Boxster… ale wyposażony w kompletny sztywny dach. Co więcej, odświeżone oblicze Caymana, podobnie jak w przypadku Boxstera, upodobniło go do starszego brata w postaci modelu 911. To jednak wbrew pozorom nie jest największa zmiana, bo ta czyha pod maską.

Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman

Dotychczasowe 6-cylindrowe silniki wolnossące bokser o pojemności 2.7- i 3.4-litra zastąpiono 4-cylindrowymi z turbodoładowaniem. Podstawowa 2-litrowa jednostka napędowa w wersji bazowej Caymana osiąga moc 300 KM, natomiast 2.5-litrowy motor w wersji S ma moc 350 KM. W obydwu przypadkach to o 25 KM więcej w porównaniu do wolnossących poprzedników. Dzięki zastosowaniu turbodoładowania podwyższeniu uległ także moment obrotowy. W podstawowym Caymanie wzrósł on o 91 Nm do wartości 380 Nm dostępnych w zakresie od 1,950 do 4,500 obr./min, a w wersji S zwiększył się o 50 Nm osiągając wartość 420 Nm w zakresie od 1,900 do 4,500 obr./min.

Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman

Standardowo dostępna jest ręczna 6-stopniowa skrzynia biegów, a opcjonalnie dwusprzęgłowa skrzynia PDK o 7-przełożeniach. Cayman ze skrzynią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie 4.7 sekundy, osiągając maksymalnie 275 km/h. Tak samo „uzbrojonemu” Caymanowi S sprint do „setki” zajmuje zaledwie 4.2 sekundy, a wskazówka prędkościomierza poddaje się dopiero na wartości 285 km/h.

Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman

Zmianom poddano nie tylko to co pracuje pod maską. Poprawione zawieszenie Caymana ma sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, a także zmodyfikowane amortyzatory. Z kolei przekładnia kierownicza jest teraz o 10% bardziej bezpośrednia. Ponadto tylne opony poszerzono o 10 mm, dzięki czemu poprawiła się stabilność samochodu w zakręcie. Ulepszeniu poddano również układ hamulcowy, który wyposażono m.in. w większe tarcze hamulcowe. Jeśli własności jezdne będą dla kogoś wciąż niewystarczające, to za dodatkową opłatą można otrzymać po raz pierwszy w tym małym sportowcu z Zuffenhausen, aktywne zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) obniżające Caymana o 10 mm, a wersję S o 20 mm.

Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman

Również wnętrze samochodu, podobnie jak nadwozie, uległo odświeżeniu. Deska rozdzielcza ma m.in. nowe kratki wentylacyjne, kierownicę stylizowaną na tę z modelu 918 Spyder, a także będący w wyposażeniu standardowym system rozrywkowo-informacyjny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Za dodatkową opłatą można otrzymać pakiet Connect, w skład którego wchodzą Porsche Car Connect, Apple CarPlay i port USB. Ponadto w opcji dostępna jest także nawigacja sterowana głosem.

Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman

Porsche 718 Caymana i Caymana S można zamawiać już teraz, jednak debiut aut na rynku europejskim przewidziano dopiero na 24. września tego roku.

Galeria

Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
Porsche Porsche 718 Cayman Porsche Cayman
27 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Abarth 695 Rivale – stylowy skorpion

20 czerwca 2017Tomasz Horna

WIĘCEJ Z Premiery