Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Nowe auta w klasycznych barwach wyścigowych

Wyścigi samochodów turystycznych są bez wątpienia jednymi z najbardziej emocjonujących we współczesnym motosporcie.Dwa następujące po sobie krótkie wyścigi-sprinty i bezpardonowa walka zderzak w zderzak. A jak hipotetycznie w tej walce mogłyby wyglądać na torze wyścigowym współczesne modele samochodów w barwach swoich przodków?

Odpowiedzi na powyższe pytanie udzielił serwis „carwow”, który niecałe dwa miesiące temu zaprezentował swoją wizję tego, jak mogłaby wyglądać współczesna rajdowa Grupa B. Podobnie jak wcześniej tak i teraz na tapetę trafili potomkowie aut biorących niegdyś udział w takich seriach wyścigowych jak European Touring Car Championship (ETCC), British Touring Car Championship (BTCC) czy Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Zapraszamy do podziwiania i oceniania pracy grafików z serwisu „carwow”.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

W tym gronie nie mogło zabraknąć Alfy Romeo Giulia, która została „ubrana” w klasyczne czerwono-białe barwy wielokrotnie utytułowanego w różnych seriach wyścigowych modelu 155 (m.in. mistrzostwo w BTCC w 1994 roku). Jeśli dorzucimy do tego 2.9-litrowe V6 spoczywające pod maską wersji Quadrifoglio, które wyszło spod ręki inżynierów Ferrari, to obecność Giulii tutaj jest tak samo naturalna jak obecność aspiryny w domowej apteczce.

Audi A4

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Srebrno-czerwone „umaszczenie” nowego A4 (B9) to ukłon w stronę wyścigowych Audi A4 quattro (B5) z napędem czterech kół, zespołu Audi Sport UK, które prowadzone przez Franka Biela i Johna Bintcliffa zdominowały serię BTCC w 1996 roku.

BMW 320

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Bawarski sedan to wielokrotny zwycięzca w różnych seriach wyścigów samochodów turystycznych (m.in. mistrzostwo w BTCC w 1993 roku). Do swojej wizji serwis „carwow” wybrał najnowszą „trójkę” w wersji sedan. Pokryto ją wielokolorowym malowaniem BMW „Art Car”, które w 2010 roku zaprojektował Jeff Koons, a które wtedy pokryło BMW M3 GT2.

Ford Mondeo

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Mondeo w żółto-niebieskich barwach to przypomnienie 2000 roku, kiedy to Alain Menu jeżdżąc w zespole Ford Team Mondeo wygrał sześć wyścigów i zdobył mistrzowski tytuł w BTCC.

Honda Civic

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Zaprezentowany w Genewie koncepcyjny Civic następnej generacji w pomarańczowo-biało-czarnym malowaniu nawiązuje do Hondy Integry Type-R zespołu Team Halfords prowadzonej przez Matta Neala, który w 2006 roku zdobył drugie z rzędu mistrzostwo w BTCC.

Mercedes klasy C

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Najnowsza klasa C (W205) w czarno-srebrnych barwach to odniesienie do Mercedesa AMG 190 E 2.5-16 Evolution II, który w latach 1990-1993 w takich samych barwach startował w DTM. Za kierownicą takiego właśnie auta turystycznej Grupy A, Klaus Ludwig zdobył w 1992 roku pierwszy tytuł mistrzowski dla Mercedesa w DTM.

Opel/Vauxhall Insignia

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Najstarszy w tym zestawieniu Opel Insignia oczekuje już powoli swojego następcy, co nie przeszkadza w tym, by trochę „pofantazjować” na jego temat. I tak, biało-żółte nadwozie auta oddaje hołd wszystkim odnoszącym sukcesy na torach modelom Opla, które startowały w różnych seriach wyścigowych samochodów turystycznych na przestrzeni lat. Wystarczy tu wspomnieć choćby Calibrę, Astrę czy też poprzedniczkę Insignii w postaci Vectry (wielokrotna „mistrzyni” w BTCC).

Peugeot 508

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Model 508 w zielono-złotych barwach to bezpośrednie nawiązanie do Peugeota 406, który w latach ’90 ścigał się na torach Wielkiej Brytanii w serii BTCC.

Renault Megane Sport Tourer

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Megane Sport Tourer jako auto turystyczne? Czemu nie, przecież już Volvo w latach ’90 pokazało modelem 850 Kombi, że wszystko jest możliwe. Żółto-niebieskie barwy kompaktowego Renault zainspirowane są wyścigową wersją pierwszej generacji Laguny, która w latach ’90 odnosiła sukcesy (mistrzostwo BTCC w 1995 i 1997 roku) i konkurowała na torach wyścigowych Wielkiej Brytanii m.in. ze wspomnianym już Volvo 850 Kombi.

Volvo V90

Alfa Romeo Audi BMW BTCC DTM Ford Honda Mercedes Opel Peugeot Renault Volvo WTCC

Jeśli Volvo miałoby wrócić do wyścigów samochodów turystycznych, to tylko pod postacią kombi, a najlepiej obecnego V90. Zaprezentowane w biało-niebieskim nadwoziu mega kombi ze Szwecji, to bezpośrednie nawiązanie do modelu 850 Kombi, które w kwietniu 1994 roku zostało pierwszym w historii przedstawicielem Volvo w serii BTCC.

Zainteresuje Cię też

UDOSTĘPNIJ NA FACEBOOKU!
5 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Sport