Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Nowe Audi TT RS Coupe i Roadster

Audi planuje w najbliższych latach odświeżenie i rozszerzenie swojej gamy modeli oznaczonych skrótem RS. Na "pierwszy ogień" poszło nowe TT RS w wersji Coupe i Roadster, którego premiera odbyła się na trwającym właśnie Salonie Samochodowym w Pekinie.

To jednak nie koniec, bo w najbliższej przyszłości pojawią się również takie modele jak pierwsze RS3 Sedan, nowa generacja RS4 Avant i RS5 oraz prawdopodobnie RS Q5, a także nowy model wypełniający lukę między TT RS a R8, oznaczony prawdopodobnie jako R6. Wróćmy jednak do naszej TT-tki…

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Nowa topowa wersja małego „sportowca” z Ingolstadt będzie miała za zadanie walczyć m.in. z Porsche 718 Boxsterem S i Caymanem S, a to oznacza, że musi mieć wiele „pary” by dać im radę. Dlatego zmianom poddano silnik, który jest zmodyfikowaną wersją dobrze znanego z wcześniejszego TT RS, 5-cylindrowego motoru o pojemności 2.5-litra z turbodoładowaniem, w którym zastosowano aluminiowy blok silnika zamiast dotychczasowego stalowego. Dzięki temu zabiegowi udało się zmniejszyć masę jednostki napędowej o 26 kg, a przy okazji wykrzesać dodatkowe 60 KM i 15 Nm. Teraz moc wynosi równe 400 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 480 Nm dostępnych w zakresie od 1,700 do 5,850 obr./min.

Jedną ze zmian jest także sprzężenie tego „serca” wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów o 7-przełożeniach ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy, zamiast dostępnej dotychczas w standardzie klasycznej ręcznej skrzyni biegów. Naturalnie jak przystało na serię RS, najmocniejsze TT ma napęd czterech kół Audi Quattro.

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Nowe TT RS jest o 10 kg lżejsze od swojego poprzednika, wersja Coupe waży 1,440 kg, a Roadster jest o 90 kg cięższy i ma masę 1,530 kg. Rozłożenie materiałowego dachu w Roadsterze zajmuje zaledwie 10 sekund i może być przeprowadzone w trakcie jazdy z prędkością do 50 km/h. Zdecydowanie mniej czasu potrzeba na rozpędzenie TT RS do „setki” – Coupe robi to w 3.7 sekundy, a cięższy Roadster w 3.9 sekundy. Prędkość maksymalna jest w obydwu przypadkach elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale na życzenie klienta może zostać podniesiona do 280 km/h. By zobrazować jakim potencjałem dysponuje TT RS, wystarczy podać, że obecne R8 z silnikiem 5.2 V10 o mocy 540 KM przyspiesza do 100 km/h w 3.5 sekundy. Jeżeli potwierdzą się pogłoski mówiące o powstaniu wersji TT RS Plus, to możliwe, że przeskoczy ona lub przynajmniej zrówna się ze swoim większym bratem pod względem sprintu do „setki”.

By poprawić prowadzenie się samochodu, obniżono jego zawieszenie o 10 mm, a dla bardziej wymagających użytkowników przewidziano w opcji adaptacyjne amortyzatory w technologii Magnetic Ride. Standardowo TT RS porusza się na 19-calowych felgach, za którymi znajdują się tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm, ale jeśli wybierzemy lżejsze 20-calowe obręcze, to za odpowiednią dopłatą zagoszczą za nimi ceramiczne tarcze hamulcowe.

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Zewnętrznie TT RS wyróżnia się „bojowym” body kitem, na który składają się przedni zderzak ze spojlerem i wielkimi wlotami powietrza, tylny zderzak z wkomponowanymi w nim owalnymi końcówkami układu wydechowego, nakładki progowe, obudowy lusterek z włókna węglowego i zamocowany na stałe tylny spojler, który na życzenie klienta może zostać zastąpiony dyskretnym automatycznie wysuwanym z klapy bagażnika. Na liście opcji widnieją również reflektory LED oraz pierwszy raz w seryjnym Audi, tylne lampy w technologii OLED (organiczne LED-y), które według producenta zapewniają jaśniejsze i bardziej jednorodne światło bez użycia odbłyśników. Dodatkowo specjalnie dla TT RS przygotowano dwa nowe odcienie lakieru o nazwie Nardo Grey i Catalunya Red.

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Wnętrze TT RS wygląda niemal identycznie jak w zwykłym TT, a największą zauważalną różnicą są kubełkowe fotele. Pozostałe elementy warte wspomnienia to m.in. wyświetlacz Virtual Cockpit o przekątnej 12.3-cala, centrum informacyjno-rozrywkowe Audi Connect, indukcyjna ładowarka do smartfonów, wskaźnik zmiany biegu, a także sterowanie pracą wydechu i kierownica na której umieszczono przyciski do zarządzania pracą silnika i trybem jazdy.

Debiut rynkowy Aud TT RS zaplanowano na jesień tego roku. Ceny wersji Coupe będą zaczynać się od 66,400 euro, natomiast Roadster od 69,200 euro. Jako ciekawostkę dodamy, że ceny Porsche Caymana S zaczynają się od 64,118 euro, a to oznacza, że Audi będzie minimalnie droższe od konkurenta z Zuffenhausen. Zapowiada się ciekawa i zażarta walka nie tylko na torze, ale także o klienta…

Galeria

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Galeria

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show

Galeria

Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
Audi Audi TT Audi TT RS Beijing Motor Show
26 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Chevrolet Corvette Carbon 65 Edition – urodzinowo

14 kwietnia 2017Tomasz Horna

WIĘCEJ Z Premiery