Jaguar Jaguar XK Joe Eberhardt Range Rover

To już pewne, przedstawiciele Jaguara potwierdzili, że na obecną chwilę nie ma żadnych planów związanych z przygotowaniem trzeciej generacji modelu XK. A wszystkiemu winien jest... F-Type.

Dokładnie 23. lipca 2014 roku z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni największy sportowy „kot”. Od tej pory mieliśmy nadzieję, że Jaguar zaprezentuje odmienione XK, które może będzie większe niż dotychczas, tak by mogło konkurować z bardziej luksusowymi i prestiżowymi konkurentami. W końcu nadeszła ta wyczekiwana wiadomość i… niestety nie ma powodów do radości, gdyż druga generacja tego brytyjskiego gran turismo była na razie ostatnim jego wcieleniem.

Jaguar Jaguar XK Joe Eberhardt Range Rover

Szef Jaguara na Amerykę Północną, Joe Eberhardt, w wywiadzie dla serwisu „Car & Driver” powiedział, że nowy XK kosztowałby powyżej 125,000 dolarów, a to oznacza, że wkroczył by na teren, na którym ciężko o wysoki popyt i gdzie musiałby walczyć z bardziej luksusowymi i egzotycznymi konkurentami. W ten sposób koszt opracowania nowego modelu i jego wysoka cena kłóciłyby się z planami Jaguara dotyczącymi podwojenia wielkości sprzedaży jeszcze w tym roku. Co więcej, obecnie bardzo dobrze sprzedający się F-Type zaspokaja popyt na auto sportowe od Jaguara. Podobnie jak XK występuje on w wersji coupe i kabriolet, a cena topowego F-Type’a SVR na rynku amerykańskim oscyluje właśnie w okolicach 125,000 dolarów, a pod względem osiągów prezentuje nawet wyższy poziom niż jego „większy brat”. Wziąwszy wszystko powyższe pod uwagę, przedstawiciele Jaguara stwierdzili, że nie widzą większego sensu w dodawaniu drugiego 2-drzwiowego samochodu do istniejącej palety modeli.

Jaguar Jaguar XK Joe Eberhardt Range Rover

Eberhardt stwierdził również, że najważniejsza część segmentu aut luksusowych zawiera się w przedziale od 35,000 do 125,000 dolarów i w tym zakresie cenowym Jaguar chce konkurować, przynajmniej na razie. Już teraz mówi się o tym, że brytyjska marka planuje rozszerzenie swojej oferty o dwa nowe modele. Pierwszym z nich ma być 4-drzwiowy sedan, nie mniejszy niż XE, a drugim SUV mniejszy od F-Pace’a, którego zadaniem będzie walka z Audi Q3, BMW X1 i Mercedesem GLA.

Jaguar Jaguar XK Joe Eberhardt Range Rover

Przy okazji szef Jaguara na Amerykę Północną odniósł się do nadchodzącej konkurencji Range Rovera, a konkretnie do Bentleya Bentaygii i zapowiadanego Rolls-Royce’a Cullinana, dwóch luksusowych SUV-ów, które są szczególnym zagrożeniem dla specjalnych wersji Range Rovera w postaci SVAutobiography i Holland&Holland. Eberhardt stwierdził, że Land Rover nie przejmuje się takim stanem rzeczy i podejmie ostrą walkę broniąc swojego terenu:

„To my zdefiniowaliśmy ten segment rynku, to my go posiadamy i będziemy go bronić.”

Jaguar Jaguar XK Joe Eberhardt Range Rover
3 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE