Amadeo Felisa Ferrari Sergio Marchionne

Marchionne prezesem Ferrari?

Wiele wskazuje na to, że obecny prezes Ferrari, Amadeo Felisa, planuje odejść na zasłużoną emeryturę. Pogłoski mówią, że na tym zaszczytnym stanowisku miałby go zastąpić Sergio Marchionne, obecny przewodniczący zarządu Ferrari i prezes Fiat Chrysler Automobiles.

Anonimowe źródło z Ferrari twierdzi, że informacja o przejściu Felisy na emeryturę może pojawić się w okolicach 15. kwietnia, podczas zbliżającego się spotkania z inwestorami włoskiej marki, a faworytem do objęcia tego najwyższego stanowiska jest Sergio Marchionne.

Jak sugeruje serwis „Bloomberg”, Felisa może odejść ze swojego stanowiska wraz z ogłoszeniem nowego składu zarządu firmy. Prawdopodobnie zostanie on członkiem nowego zarządu, gdzie wciąż mógłby wspierać firmę i służyć swoim doświadczeniem. Felisa przyszedł do Ferrari w 1991 roku i został dyrektorem działu rozwoju produktów. W rolę prezesa firmy wcielił się w 2008 roku zastępując na tym stanowisku Jeana Todta.

Sergio Marchionne jest obecnie przewodniczącym zarządu włoskiej marki, ale przejęcie stanowiska prezesa dało by mu większe niż dotychczas możliwości kształtowania przyszłości Ferrari. Informator twierdzi jednak, że kandydatura Marchionne nie jest przesądzona i niewykluczone, że ostatecznie ktoś inny obejmie fotel prezesa. Jedno jest pewne, prezes Fiata już teraz ma konkretną wizję tego jak powinna się rysować przyszłość Ferrari. Marchionne chce by roczna produkcja przekroczyła 10,000 aut i jest przeciwny powstaniu SUV-a oraz auta elektrycznego ze znaczkiem Cavallino Rampante. Jeśli jednak zostanie „najwyższym z najwyższych”, to z pewnością przyczyni się do wzrostu wartości akcji włoskiej firmy.

Pogłoski o tym, że w Ferrari szykują się zmiany na szczycie krążyły już od wielu miesięcy. Choćby w czerwcu zeszłego roku kiedy włoskie media sugerowały, że Felisa szykuje się na emeryturę, a kolejne doniesienia mówiły właśnie o tym, że to Marchionne będzie jego następcą.

14 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Abarth 695 Rivale – stylowy skorpion

20 czerwca 2017Tomasz Horna

WIĘCEJ Z Ludzie