Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway

Dla tych którzy chcą ze swojej Corvetty C7 uczynić samochód "przyjazny" bagażom, Callaway przygotował specjalny pakiet AeroWagen, zwiększający możliwości transportowe Stingraya.

Projekt o nazwie AeroWagen przemieniający Corvettę w wersji coupe na shooting brake’a amerykański tuner po raz pierwszy zaprezentował w październiku 2013 roku. Teraz po niemal trzech latach w końcu pomysł zostanie zmaterializowany.

Nowe „przedłużenie” dachu będzie jednoczęściowym elementem wykonanym z włókna węglowego i montowanym w miejsce oryginalnej klapy bagażnika przy wykorzystaniu oryginalnych zawiasów, uszczelek i zamka. To oznacza, że Callaway Corvette AeroWagen w każdej chwili będzie mógł stać się znowu zwykłą Corvettą.

Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway

Jedną z zalet nowej „zabudowy” Corvetty będzie bez wątpienia zwiększona przestrzeń ładunkowa. O ile? Tego nie wie nawet założyciel firmy, Reeves Callaway, ale twierdzi, że „znacząco”. Dokładny wynik poznamy po zmierzeniu gotowego pojazdu po metamorfozie, ale raczej trudno oczekiwać, że zmieści się tam lodówko-zamrażarka, co najwyżej większy zestaw toreb na romantyczny weekendowy wypad dla dwóch osób do Aspen. Co ważne, przez tylną szybę „zabudowy” wciąż będzie można schować do bagażnika zdejmowaną środkową część dachu, a tym samym cieszyć się otwartym nadwoziem „kombi” typu targa.

Kolejną zaletą pakietu AeroWagen będzie zmniejszony współczynnik oporu powietrza opływającego nadwozie. Co więcej, Reeves Callaway powiedział:

„Nasze kalkulacje wskazują na to, że dzięki zastosowaniu włókna węglowego w konstrukcji uda nam się zaoszczędzić kilka kilogramów w stosunku do wersji coupe.”

Ile dokładnie? No cóż, to okaże się dopiero po zważeniu gotowego samochodu.

Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway

„Zabudowa” będzie mogła być w naturalnej „barwie” włókna węglowego lub pokryta lakierem w dowolnym kolorze, w tym także pasującym do nadwozia.

Czy pakiet AeroWagen będzie mieć jakieś wady? Trudno to nazwać wadą, ale póki co, mimo większej przestrzeni w tylnej części kabiny, nie będzie fizycznej możliwości by zamontować tam dodatkowe fotele, które uczyniłyby z Corvetty auto z układem siedzeń 2+2.

Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway

Pakiet AeroWagen dostępny będzie dla wszystkich wersji coupe Corvette C7 Stingray – tych fabrycznych od Chevroleta jak i tych wzmocnionych, które wyszły spod ręki inżynierów Callawaya. Cena przeróbki nie powinna przekroczyć 15,000 dolarów, z czego zadowolony jest sam Reeves Callaway:

„Cieszymy się, że przewidywana cena jest niższa niż wcześniej sądziliśmy, choć wciąż musimy jeszcze dokładnie wyliczyć koszty związane z wykończeniem i lakierowaniem „zabudowy””

Podana cena jest identyczna z tą jaką prognozowano w marcu 2013 roku, ale zdecydowanie niższa od tej, którą podano podczas prezentacji projektu w październiku tegoż roku, a którą wtedy określono na 22,995 dolarów. Callaway powiedział, że bezpośrednia sprzedaż dla klientów rozpocznie się zaraz po tym, jak jego zespoły produkcyjne w Kalifornii, Connecticut i Niemczech nabiorą doświadczenia w przemienianiu Corvetty w rasowego shooting break’a, czyli w czwartym kwartale tego roku.

Galeria

Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
Callaway Callaway Corvette AeroWagen Chevrolet Chevrolet Corvette Reeves Callaway
UDOSTĘPNIJ NA FACEBOOKU!
14 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series – 500 sztuk „złota”

12 czerwca 2017Tomasz Horna

Lotus Elise Cup 250 – lekki, lżejszy… najlżejszy

9 czerwca 2017Tomasz Horna

Abarth 695 Rivale – stylowy skorpion

2 dni temuTomasz Horna