Alfa Romeo Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio w akcji na torze

Alfa Romeo pokazała filmy, na których Giulia Quadrifoglio w końcu pokazuje na co ją stać. Jednak nie tylko treść filmów jest ciekawa, ale również sposób ich przygotowania.

Przedstawiony materiał filmowy nakręcono kamerami obejmującymi wszystko dookoła, czyli pełne 360 stopni. Całą „akcję” zarejestrowano trzema urządzeniami, które umieszczono w kabinie za przednim podłokietnikiem, na dachu i masce silnika. To pierwszy tego typu oficjalny materiał od Alfy Romeo, który prezentuje Giulię Quadrifoglio rozprostowującą swoje „kości” i prężącą mięśnie na torze. A jakim? Tego niestety włoska marka nie zdradziła. Co ciekawe, do przejazdu wybrano wersję wyposażoną w klasyczną, ręczną 6-stopniową skrzynię biegów, co jest dobrą informacją dla motoryzacyjnych purystów.

Alfa Romeo Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to prezentacja możliwości inżynierów włoskiej marki. Pod maską znajduje się napędzający tylną oś silnik V6 o pojemności 2.9-litra wsparty dwiema turbosprężarkami, który wyszedł spod rąk inżynierów Ferrari. To generujące 510 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego „serce” jest w stanie katapultować Giulię do pierwszych 100 km/h w czasie 3.9 sekundy i rozpędzić maksymalnie do 306 km/h. Jeśli dodamy do tego takie rozwiązania techniczne jak mechanizm różnicowy z Torque Vectoring, czyli sterowaniem momentu napędowego między lewe a prawe koło tylnej osi oraz aktywny przedni splitter z elektryczną regulacją kąta natarcia w zakresie do 10 stopni, który przy prędkości 300 km/h może generować siłę docisku równą 100 kg, to otrzymujemy wyjątkowo groźnego rywala dla takich „klasowych prymusów” jak BMW M3/M4 czy Mercedes C63 AMG.

Alfa Romeo Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Jak groźnym rywalem może być Giulia? Wystarczy wspomnieć, że włoska marka poinformowała, iż czas jaki auto potrzebowało na okrążenie „Zielonego Piekła”, czyli Północnej Pętli toru Nurburgring, to 7:39.00. Tym samym Giulia została najszybszym sedanem na Nordschleife zostawiając w tyle m.in. BMW M4, które uzyskało czas gorszy o 13 sekund (7:52.00). Lepszej rekomendacji chyba nie potrzeba…

16 kwietnia 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Sport