Nowy TVR będzie produkowany w Walii

Wszystko jest na dobrej drodze, TVR wypełnia kolejny punkt swojego planu i przenosi produkcję z Anglii do Walii, tym samym robiąc krok przybliżający firmę do wypuszczenia na rynek nowego modelu, którego produkcja powinna ruszyć w 2018 roku.

TVR

Premier Walii, Carwyn Jones, poinformował, że TVR wybuduje swoją nową fabrykę w Ebbw Vale, w hrabstwie Blaenau Gwent, około 40 km od Newport. Przeniesienie produkcji z Blackpool w Anglii do południowej Walii podyktowane jest m.in. istniejącą tam infrastrukturą oraz wsparciem rządu i władz lokalnych. Co więcej, tuż „za płotem” budowany jest nowy tor wyścigowy Circuit of Wales, który może być doskonałym poligonem doświadczalnym przy opracowywaniu kolejnych modeli TVR.

„To wspaniała szansa dla TVR i walijskich władz” – powiedział Les Edgar, prezes TVR. „Południowa Walia staje się ważnym ośrodkiem technologiczno-rozwojowym dla przemysłu i sportu samochodowego i jestem zachwycony tym, że TVR inwestuje właśnie tutaj.”

 

TVR
TVR

Budowa nowego zakładu rozpocznie się już w kwietniu tego roku i powinna zakończyć w 2018 roku, a początkowo zatrudnienie znajdzie tam około 150 osób.

W walijskiej fabryce będzie produkowany zapowiadany w zeszłym roku nowy model TVR. Umieszczony z przodu 5-litrowy silnik V8 z Forda Mustanga odpowiednio przygotowany przez Coswortha generujący od 450 do 500 KM będzie napędzać tylne koła. Całość zostanie zbudowana na podwoziu z włókna węglowego bazującym na rozwiązaniach znanych z Formuły 1, a wytwarzanym przez Gordon Murray Design w technologii iStream opracowanej przez samego Gordona Murraya.

Mimo że nikt jeszcze nie widział samochodu i nie ma żadnych szczegółowych danych technicznych, to TVR ma już kilkaset zamówień na swój nowy model, dzięki czemu terminarz produkcyjny jest zapełniony do końca 2018 roku. Dlatego też pojawiają się informacje mówiące o tym, że pierwsze egzemplarze samochodu będą wytwarzane w tymczasowym zakładzie produkcyjnym i trafią do pierwszych klientów już w 2017 roku. W nieco dłuższej perspektywie czasu producent z Guildford – obecna siedziba firmy od 2013 roku – ma ambitne plany zaprezentowania oraz produkcji trzech kolejnych modeli i zakłada osiągnąć do 2022 roku produkcję na poziomie 2 000 aut rocznie.

Co ciekawe, informacja o nowej fabryce TVR pojawiła się zaledwie miesiąc po tym, jak Aston Martin ogłosił, że w St Athan, w hrabstwie Vale of Glamorgan w Walii – około 65 km od zakładu TVR w Ebbw Vale – stanie nowa fabryka, która od 2020 roku będzie wytwarzać crossovera DBX. Firma z Gaydon w Anglii zainwestuje w to przedsięwzięcie około 200 mln funtów i zatrudni w swoim zakładzie około 1000 osób.

23 marca 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE