Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO

Nissan w najbliższej przyszłości nie ma zamiaru stworzyć małego i przystępnego cenowo auta sportowego z napędem na tylną oś, który mógłby konkurować na rynku z Toyotą GT86 czy Mazdą MX-5.

To oznacza, że wszelkie nadzieje na wprowadzenie do produkcji koncepcyjnych IDx Freeflow i wzmocnionego IDx NISMO, „legły w gruzach”. W wywiadzie dla serwisu „Autocar” dyrektor kreatywny działu stylistycznego Nissana, Shiro Nakamura powiedział, że w tej chwili nie ma planów stworzenia niedrogiego tylnonapędowego samochodu sportowego, gdyż wejście do tej niszy rynkowej jest zbyt drogim przedsięwzięciem:

Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO

„Do tego potrzeba odpowiedniej platformy, która musi być mała, lekka i do tego niedroga. W rzeczywistości jest to dość trudne do zrealizowania. Co więcej musi mieć tylny napęd, bo gdybyśmy zrobili auto z przednim napędem, to byłoby to oszustwo. To drogie przedsięwzięcie z którym musielibyśmy się  zmagać.”

Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO

Słowa Nakamury są tymi, które kończą temat „useryjnienia” prototypów IDx, choć już od jakiegoś czasu wiadomo było, że projekt jest martwy. Pojazdy zadebiutowały w listopadzie 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio i były inspirowane Datsunem 510. W tamtym czasie mówiono o przygotowaniu wersji produkcyjnych obydwu aut, jednak już w połowie 2014 roku Nissan zaczął się wycofywać ze swoich obietnic, tłumacząc się potrzebą przygotowania do wielkoseryjnej produkcji. Później pojawiła się informacja o tym, że wycofano się z projektu, co w ubiegłym roku potwierdził osobiście Nakamura, twierdząc że to koniec.

Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO

Pocieszeniem może być tylko fakt, że Nissan wciąż ma w swojej ofercie dwa prawdziwe samochody sportowe w postaci potężnego GT-R i kompaktowej Z-ki, którym nic nie grozi, o czym zapewnił Nakamura w rozmowie z serwisem „Auto Express”. Jak informowaliśmy „godzilla” przeszła właśnie kurację odmładzającą, a jej następca jest spodziewany około 2020 roku i być może będzie mieć napęd hybrydowy. Jeśli chodzi o 370Z, to nie wiadomo, kiedy pojawi się jego następca, jednak Nakamura zdradził, że chciałby, aby nowy model był inspirowany pierwszą Z-ką, czyli Nissanem 240Z.

Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO

Galeria

Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO
Nissan Nissan IDx Nissan IDx Freeflow Nissan IDx NISMO

Zainteresuje Cię też

UDOSTĘPNIJ NA FACEBOOKU!
30 marca 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE