BMW M2 CSL

BMW M2 CSL – debiut w 2017 roku?

Informacje dotyczące planów stworzenia BMW M2 CSL nie są może niczym nowym, jednak wszystko wskazuje na to, że są już podejmowane konkretne kroki mające na celu "ożywić" tę koncepcję.

BMW oznaczone magicznym skrótem CSL (Coupe Sport Leichtbau/Lightweight) to wzmocnione, „odchudzone” i najbardziej zorientowane na torowe poczynania kierowcy modele niemieckiego producenta. Pierwszy raz tymi trzema literami oznaczono BMW New Six Coupe (nazwa kodowa E9) model 3.0 CSL w 1971 roku, który powstał by uzyskać homologację dla wyścigowej wersji startującej w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (European Touring Car Championship). Kolejnym modelem było BMW M3 CSL (E46) zaprezentowane w 2003 roku. Teraz nadszedł czas, by tym skrótem oznaczyć najmniejsze coupe w ofercie monachijskiego producenta.

Planowane przez bawarską markę M2 CSL będzie musiało stawić czoła takim przeciwnikom jak Porsche Cayman GT4, a to oznacza określone zmiany w jego konstrukcji. Można się spodziewać, że auto będzie mocniejsze, lżejsze, szersze, niższe z rozbudowanym pakietem aerodynamicznym, ulepszonym zawieszeniem i wzmocnionym układem hamulcowym, tak by sprostał lepszym osiągom tej „zaostrzonej” wersji BMW M2.

Na razie nie ma żadnych oficjalnych informacji na temat tego, co zasili tego małego „potwora”, ale można założyć, że będzie to taki sam 3-litrowy silnik biturbo jak w M2, który jednak przejdzie kurację sterydową, dzięki której jego moc może oscylować w granicach 400 KM – o 30 KM więcej niż w zwykłej M „dwójce”. Motoryzacyjni puryści mogą mieć tylko nadzieję, że cały ten potencjał trafi na tylne koła poprzez 6-stopniową skrzynię biegów, która na przekór współczesnej tendencji będzie sterowana… klasycznie, czyli ręcznie.

Trudno stwierdzić kiedy ujrzymy gotowe do walki BMW M2 CSL, ale koniec 2017 roku wydaje się być realnym terminem.

 

BMW M2 CSL
2 marca 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE