Barb Samardzich Ford Ford Focus X Road

Będą „uterenowione” wersje modeli Forda

Ford planuje wypuszczenie specjalnych wersji modeli o zwiększonych zdolnościach terenowych na wzór serii Allroad w Audi, Alltrack w Volkswagenie, Scout w Skodzie czy też Xperience w Seacie. Ta operacja może objąć każdy z oferowanych przez Forda modeli.

Ponad miesiąc temu serwis „Autocar” informował, że europejski oddział Forda planuje przygotować serię „uterenowionych” wersji swoich modeli. Bez wątpienia przyczyną tej decyzji jest wciąż rosnący popyt na samochody typu SUV i te które takowe tylko udają poprzez różnego rodzaju dodatki, nakładki czy podwyższone zawieszenie. Właśnie tym ostatnim typem aut zainteresowany jest Ford, o czym powiedziała dyrektor operacyjna Forda w Europie, Barb Samardzich, w wywiadzie dla serwisu „AutoNews”:

„Obserwujemy duży wzrost zainteresowania autami ‚uterenowionymi’. Nie są one typowymi SUV-ami, ale mają podobny ‚aktywny’ styl. Wystarczy tylko obłożyć dowolny samochód czarnymi plastikowymi nakładkami w odpowiednich miejscach, dodać relingi dachowe i możemy sprawić, że auto będzie mieć bardziej ‚aktywny’ design.”

Samardzich dodała również, że tego typu pojazdy mają rację bytu w każdym segmencie rynku i nawet tak mały samochód jak Fiesta może być takim „pseudoterenowcem”. Nie wiadomo, jakie konkretnie modele są brane pod uwagę, ale Samardzich powiedziała, że w ciągu najbliższych trzech lat Ford zaprezentuje pięć modeli mających konkurować „w segmencie SUV-ów i crossoverów”. Dwa z nich są już znane, to nowy Edge i Kuga po faceliftingu. Co do pozostałych trzech można się tylko domyślać. Wszystko wskazuje jednak na to, że dwoma potencjalnymi kandydatami mogą być „odświeżone” Mondeo i kolejna generacja Focusa.

Na koniec warto odnotować, że obecne plany Forda to nie pierwsza tego typu próba podjęta przez niemieckiego producenta. W 2009 roku holenderski oddział marki przygotował limitowaną serię 300 sztuk Focusa kombi w wersji X Road. Auto wyróżniało się czarnymi nakładkami na zderzakach, progach i błotnikach, choć jego zwiększone zdolności terenowe pozostają dyskusyjne, gdyż wysokość zawieszenia pozostała bez zmian.

31 marca 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE

Abarth 695 Rivale – stylowy skorpion

20 czerwca 2017Tomasz Horna