Andy Palmer Aston Martin Aston Martin DBX

Aston Martin DBX siłą napędową marki

Aston Martin DBX mimo że jeszcze nie powstał, to już jest upatrywany przez władze brytyjskiej marki jako bestseller i jej "motor napędowy".

Oczekiwania stawiane przed nowym luksusowym crossoverem są bardzo wysokie, gdyż ma on stanowić nawet połowę całej produkcji Astona Martina. Prezes firmy z Gaydon w Anglii, w wywiadzie z australijskim serwisem „CarAdvice”, potwierdził budowę nowej fabryki w St Athan, w hrabstwie Vale of Glamorgan w południowej Walii, która będzie zajmować się produkcją modelu DBX.

„7 000 samochodów sportowych rocznie, to maksymalne możliwości produkcyjne fabryki w Gaydon. Nie mogę zwiększyć tej wartości, więc zamiast robić coś na siłę zdecydowałem, że wybudujemy nową fabrykę w Walii.” – powiedział prezes Astona Martina, Andy Palmer.

Szefostwo marki wybrało dość prostą i tanią drogę budowy nowego zakładu w Walii, który będzie po prostu kopią tego w Gaydon.

„To fabryka, która będzie zajmować się produkcją DBX, a jej otwarcie nastąpi w 2019 roku. Projekt zakładu został przygotowany metodą ‚kopiuj-wklej’ na podstawie tego w Gaydon, a to oznacza, że jego możliwości produkcyjne również będą wynosić około 7 000 aut rocznie i w przyszłości takiego właśnie wolumenu aut oczekujemy.” – dodał Palmer.

Biorąc pod uwagę bezpośredniego konkurenta jakim będzie Bentley Bentayga, główną areną walki tego podwyższonego „arystokraty” będą Chiny i Ameryka Północna. Pierwsze egzemplarze DBX powinny ujrzeć światło dzienne w 2020 roku i jak donoszą niektóre źródła, jest szansa, że drugim równolegle produkowanym modelem będzie nowa Lagonda.

24 marca 2016

Tomasz Horna

Tomasz Horna
Zdeklarowany miłośnik i maniak wszystkiego co można określić mianem samochodu. Jego przygoda z motoryzacją zaczęła się w 1991 roku od lektury katalogów Samochody Świata. Dziś motoryzacja to nie tylko jego hobby, ale również zawód.
Więcej od Tomasz Horna

NAJPOPULARNIEJSZE