Elżbieta Bieńkowska norma Euro 6.2 Unia Europejska

Unia Europejska uległa producentom samochodów

Parlament Europejski poszedł na rękę producentom samochodów i złagodził przepisy dotyczące emisji tlenków azotu dla silników wysokoprężnych. ACEA, europejska organizacja zrzeszająca producentów samochodowych, jest częściowo zadowolona z decyzji europarlamentu.

Parlament Europejski przegłosował propozycję złagodzenia przepisów określających poziom emisji tlenków azotu NOx. Propozycję złożyła europejska komisarz Elżbieta Bieńkowska jesienią ubiegłego roku, co spotkało się ze sprzeciwem ze strony organizacji ekologicznych.

Nowe przepisy dopuszczają przekroczenie normy emisji tlenków azotu o 110 procent w okresie od września 2017 roku do stycznia 2020 roku, oraz przekroczenie tej normy o 50 procent w kolejnych latach. To oznacza, że między 2017 a 2020 rokiem silniki Diesla będą mogły emitować 168 miligramów tlenków azotu na kilometr – według normy Euro 6 poziom emisji NOx wynosi 80 mg/km.

ACEA uważa, że zaostrzenie przepisów doprowadziłoby do wstrzymania rozwoju silników wysokoprężnych w Europie. Organizacja podkreśliła jednocześnie, że wprowadzenie obowiązku testów na zwartość tlenków azotu w spalinach w realnych warunkach drogowych stanowi poważne wyzwanie dla branży motoryzacyjnej.

 

 

4 lutego 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE