Angela Merkel Dieter Zetsche Harald Krueger Matthias Mueller samochody elektryczne Sigmar Gabriel

Angela Merkel szykuje niemieckiej motoryzacji małą rewolucję, zmuszając ją do przestawienia się z technologii opartej na silnikach Diesla na ekologiczną technologię opartą na silnikach elektrycznych. Rząd Merkel chce dopłacać po 5 000 euro do każdego nowego samochodu elektrycznego.

Angela Merkel Dieter Zetsche Harald Krueger Matthias Mueller samochody elektryczne Sigmar Gabriel

Niemiecki rząd kolejny raz oświadczył, że do 2020 roku chce widzieć na niemieckich drogach milion samochodów elektrycznych. Wicekanclerz Niemiec Sigmar Gabriel oświadczył: „Niemcy chcą być liderem w tej nowej erze motoryzacji. Rząd i przemysł motoryzacyjny rząd chcą od marca rozwijać wspólny plan działań, aby to osiągnąć ten cel”.

Angela Merkel spotkała się z prezesami trzech największych niemieckich koncernów motoryzacyjnych – Dieterem Zetsche (Daimler Benz), Matthiasem Muellerem (VW Group) i Haraldem Kruegerem (BMW Group) – by omówić współpracę w osiągnięciu poziomu miliona samochodów elektrycznych w 2020 roku.

Niemiecki rząd dopłaci po 5 000 euro do każdego nowego samochodu elektrycznego

Niemiecki rząd zadeklarował zachęty finansowe w postaci dopłaty 5 000 euro do zakupu każdego samochodu elektrycznego. Szacuje się, że ogólny koszt realizacji programu będzie kosztował około 2 mld euro. Minister finansów Wolfgang Schäuble powiedział, że nie kwestionuje tego programu, ale zastanawia się nad tym, jak to pogodzić z wydatkami związanymi z pobytem azylantów.

W Niemczech jest obecnie około 30 000 samochodów elektrycznych. W 2020 roku ma być 1 000 000 takich pojazdów.

Do tej pory w Niemczech sprzedano około 30 tysięcy samochodów elektrycznych, których właściciele mają do dyspozycji około 5,6 tysięcy punktów ładowania akumulatorów.

Szef europejskiego oddziału Forda Jim Farley powiedział, że osiągnięcie poziomu miliona samochodów elektrycznych w ciągu czterech lat wymaga wszechstronnej współpracy rządu i przemysłu oraz sporego wysiłku wszystkich stron: „Aby to osiągnąć, trzeba poprawić infrastrukturę, stworzyć uniwersalny system do poboru prądu do pojazdów. Poza tym są potrzebne zachęty finansowe, bo matematyka jest prostym działaniem zrozumiałym dla większości klientów – jeżeli samochody są zbyt drogie, to nikt ich nie kupi”.

4 lutego 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE