ACEA Diesel Dieselgate Eckard Helmers

Ekologiczne Diesle to ściema

Europejskie lobby motoryzacyjne reprezentowane przez ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobile – Stowarzyszenie Konstruktorów Samochodów Europejskich) twierdzi, że nowoczesne Diesle emitują mniej dwutlenku węgla, niż silniki benzynowe. Naukowcy powołują się na najnowsze badania i twierdzą, że to nieprawda.

Przedstawiciele ACEA uważają, że wprowadzenie od 2017 roku obowiązkowego badania emisji spalin w realnych warunkach drogowych doprowadzi do wycofania z europejskiego rynku małolitrażowych silników Diesla. Tego typu jednostki, które dominują w Europie, uważa się za mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego ze względu na ograniczoną emisję dwutlenku węgla.

Silniki Diesla emitują mniej dwutlenku węgla, ale wielokrotnie przekraczają normę emisji tlenków azotu.

Ostatnie badania silników wysokoprężnych wykazały jednak znaczne przekroczenia normy emisji tlenków azotu (NOx), które mogą być przyczyną chorób nowotworowych. Najskuteczniejszą metodą ograniczenia emisji NOx jest stosowanie kosztownych w produkcji i utrzymaniu katalizatorów SCR.

Katalizatory SCR skutecznie oczyszczają spaliny z tlenków azotu, ale są drogie i mało praktyczne.

ACEA podkreśla, że wykorzystanie takich katalizatorów w małolitrażowych silnikach Diesla spowoduje znaczny wzrost cen małych samochodów, a tym samym spadek sprzedaży tego typu pojazdów. Przedstawiciele ACEA twierdzą, że wycofanie małych silników wysokoprężnych spowoduje wzrost emisji dwutlenku węgla.

W Japonii nowe samochody osobowe emitują 16 procent mniej dwutlenku węgla niż w Europie.

Profesor Eckard Helmers z Uniwersytetu w Trewirze (Niemcy), przedstawił ostatnio Parlamentowi Europejskiemu wyniki badań, z których wynika, że współczesne silniki Diesla wcale nie są aż tak przyjazne dla środowiska naturalnego, jak uważają przedstawiciele ACEA.

Helmers powiedział, że w Japonii, gdzie opracowano i rozwinięto technologię hybrydową, a samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi stanowią około 2 procent wszystkich pojazdów, emisja dwutlenku węgla była o 16 procent niższe niż w Europie.

We Francji 75 procent samochodów osobowych z silnikami Diesla ma problem z prawidłowym działaniem katalizatora.

Profesor Eckard Helmers powołał się także na badania prowadzone we Francji, które wykazały, że system oczyszczania spalin nie działa w 3/4 samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

ACEA szacuje, że w najbliższym okresie europejski rynek nowych samochodów osobowych z silnikami wysokoprężnymi zmniejszy się o 5 procent.

 

18 lutego 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series – 500 sztuk „złota”

12 czerwca 2017Tomasz Horna

Lotus Elise Cup 250 – lekki, lżejszy… najlżejszy

9 czerwca 2017Tomasz Horna

Abarth 695 Rivale – stylowy skorpion

2 dni temuTomasz Horna

WIĘCEJ Z Technologie