Detroit Auto Show Lexus LC 500

Zapowiadany Lexus LC 500 przybył

Po wielomiesięcznych zapowiedziach i publikacjach licznych szpiegowskich zdjęć nastąpiła oficjalna prezentacja Lexusa LS 500. Pamiętacie koncepcyjny model LF LC, który był zapowiedzią najnowszego Lexusa? Nie powinniście być zawiedzeni.

Detroit Auto Show Lexus LC 500

Lexus twierdzi, że zbudował samochód, którego podwozie jest sztywniejsze od podwozia LFA. LC 500, bo o nim mowa, został zbudowany na nowej platformie GA-L, którą stworzono z myślą o samochodach tylnonapędowych z silnikiem umieszczonym z przodu. W platformie LC 500 wykorzystano lekką stal o bardzo wysokiej wytrzymałości, a w komorze silnika zastosowano specjalny system mocowania, w którym wykorzystano również aluminium.

W płycie podłogowej zastosowano również włókno węglowe, dzięki czemu udało się rozłożyć masę pomiędzy osiami w proporcjach 52:48.

Detroit Auto Show Lexus LC 500

W samochodzie zastosowano wielowahaczowe zawieszenie najnowszej generacji. Lexus zainstalował podwójne przeguby kulowe na górnych i dolnych wahaczach, optymalizując w ten sposób geometrię zawieszenia. Dzięki temu zwiększono kontrolę kół i zapewniono precyzyjniejsze prowadzenie.

Detroit Auto Show Lexus LC 500

Pod maską pracuje wysokoobrotowy silniki V8 o pojemności 5 litrów, który generuje ​​473 KM i 527 Nm momentu obrotowego. Jednostka jest znana z modeli RC-F i GS-F. Silnik współpracuje z nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów – Lexus zapewnia, że czas reakcji w trybie manualnym jest szybszy, niż w niektórych skrzyniach dwusprzęgłowych. Szybkość reakcji w trybie automatycznym jest elektronicznie regulowana przez ciągłe monitorowanie przyśpieszenia, hamowania i poprzecznych przeciążeń. Nowa skrzynia biegów jest mniejsza i lżejsza niż niektóre skrzynie ośmiobiegowe.

Detroit Auto Show Lexus LC 500

Z przodu znajdują się hamulce w sześciotłoczkowe, a z tyłu czterotłoczkowe. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy dwoma zestawami kół 20- i 21-calowych z lekkich stopów.

Kabina jest wykończona mieszanką skóry, alcantary i innych drogich materiałów, takich jak magnezowe manetki zmiany biegów przy kierownicy. Ogólna stylistyka jest wyraźnie zainspirowana LFA. Klienci będą mogli wybrać typowo sportowe siedzenia, które zapewniają dodatkowe wzmocnienie boczne. Standardowe fotele sprawdzą się lepiej podczas dłuższych podróży.

Lexus nie ujawnił jeszcze daty rynkowego debiutu LC 500.

Galeria

Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
Detroit Auto Show Lexus LC 500
11 stycznia 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Premiery