Afera Volkswagena Continental Dieselgate Elmar Degenhart

Przez aferę Dieselgate z rynków Chin, Japonii i Stanów Zjednoczonych mogą zupełnie zniknąć samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi – tak uważa szef Continentala Elmar Degenhart.

Afera Volkswagena Continental Dieselgate Elmar Degenhart

Prędzej czy później samochody osobowe z silnikami Diesla znikną z niektórych rynków” – powiedział szef Continentala Elmar Degenhart dla niemieckiego dziennika Boersen-Zeitung. Zdaniem Degenharta jest to efekt stosowania nielegalnego oprogramowania w Dieslach Volkswagena, które zaniżało poziom emisji spalin.

W Chinach, Japonii i USA samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi miały zaledwie od 1 do 3 procent udziału, podczas gdy w Europie ten udział wynosi aż 53 procent, istniała jednak szansa na zwiększenie udziału Diesli poza Europą. Elmar Degenhart twierdzi, że teraz klienci na wielu rynkach przestaną kupować samochody osobowe z Dieslami.

Continental, znany głównie z produkcji opon, dostarcza też elektroniczne systemy sterowania silnikami. „Opracowaliśmy i dostarczaliśmy sterowniki, które były zgodne ze specyfikacją Volkswagena” – mówi Degenhart – „Instalacja i kalibracja sterowników była prowadzona przez koncern Volkswagena”. Szef Continentala powiedział, że nie ma żadnych informacji na temat dochodzenia w sprawie oszustw VW, które byłoby prowadzone przeciwko Continentalowi.

„Jestem przekonany, że rozwój samochodów elektrycznych jest kwestią czasu” – powiedział Elmar Degenhart i dodał, że obecnie przeszkodą dla rozwoju tego typu motoryzacji jest relatywnie wysoka cena prądu.   

1 stycznia 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE