Caterham Renault Alpine A110 Renault Alpine A120

Legendarna Alpine wraca 16 lutego

Renault poinformowało na Twitterze, że 16 lutego 2016 roku zadebiutuje długo oczekiwany następca legendarnego modelu Renault Alpine A110. Nowy samochód będzie oznaczony jako A120.

Caterham Renault Alpine A110 Renault Alpine A120

„Chcieliśmy ogłosić nasz powrót, choć niektórzy twierdzą, że nigdy nie odeszliśmy” – takiej treści wpis zapowiada debiut Renault Alpine A120. Po wpisem na Twitterze zamieszczono krótki film z datą: 16.02.16.

Renault trzy lata temu poinformowało, że wspólnie z brytyjskim Caterhamem rozpoczyna prace nad następcą kultowego modelu Alpine 110, który stał się ikoną francuskiej motoryzacji. W ubiegłym roku, z okazji 60-lecia marki Alpine, Francuzi zaprezentowali koncepcyjny model na Goodwood Festival of Speed. Czy tak będzie wyglądać najnowsza Alpine? Wątpliwości rozwiała publikacja francuskiego magazynu L’Automobile Magazine, który kilka dni po Goodwood zamieścił szkice patentowe samochodu, złożone przez Renault w genewskiej World Intellectual Property Organization w grudniu 2014 roku.

Caterham Renault Alpine A110 Renault Alpine A120
Caterham Renault Alpine A110 Renault Alpine A120

Renault Alpine A120 będzie napędzane czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem 1.8, stworzonym na bazie jednostki napędowej 1.6 Renault Clio RS. Moc silnika A120 wyniesie 250 KM, ale producent planuje również wersję z mocą podwyższoną do 300 KM.

Silnik będzie współpracował z nową siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, którą opracowano dla Renaulta Talismana.

Dzięki zastosowaniu aluminium w konstrukcji nadwozia, masa Alpine A120 nie przekroczy 1100 kg, co stawia nową Alpine w jednym rzędzie z takimi rywalami, jak Porsche Cayman i Alfa Romeo 4C. Początkowo zakładano stworzenie samochodu o masie 1000 kg, ale osiągnięcie takiego wyniku wymagałoby zastosowania elementów z włókna węglowego, co spowodowałoby wzrost kosztów produkcji.

Caterham Renault Alpine A110 Renault Alpine A120

Legendarna Alpine A110 zadebiutowała w 1963 roku i była produkowana do 1974. Samochód zaprojektowany przez Marcela Huberta, miał lekkie nadwozie wykonane z włókna szklanego. Karoseria była osadzona na ramie wykonanej ze stalowych rur. Umieszczony z tyłu silnik oraz elementy zawieszenia zostały przejęte z Renault 8.

W 1973 roku Alpine A110 zdobyła tytuł Rajdowego Mistrza Świata, zajmując pierwsze miejsce w rajdach Monte Carlo, Korsyki i Portugalii. Silniki do rajdowej wersji A110 dostarczała francuska firma Gordini.

3 stycznia 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy