W 2015 roku w Unii Europejskiej sprzedano 13 713 526 nowych samochodów osobowych – o 1 162 322 więcej, niż w roku 2014. Wzrosła również sprzedaż nowych samochodów w Polsce – w minionym roku w naszym kraju sprzedano 354 975 pojazdów, czyli o ponad 27 tysięcy więcej.

Największym rynkiem motoryzacyjnym w Europie są wciąż Niemcy, gdzie w minionym roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 3 206 042. Za Niemcami znalazła się Wielka Brytania (2 633 503), Francja (1 917 226), Włochy (1 574 872) oraz Hiszpania (1 034 232).

W 2015 roku na rynkach Unii Europejskiej sprzedano 13 713 526 nowych samochodów osobowych. Najwięcej pojazdów kupili Niemcy – 3 206 042.

Choć sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce wzrosła w 2015 roku do 354 975 pojazdów, to na tle porównywalnej pod wieloma względami Hiszpanii wypadami bardzo skromnie. Polska zajmuje ósme miejsce na unijnym rynku nowych samochodów – przed naszym krajem znajdują się Belgia (501 066) i Holandia (449 393).

Polska jest ósmym rynkiem nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej – w 2015 roku sprzedano w naszym kraju 354 975 tego typu pojazdów.

Jednymi krajami UE w których odnotowano spadek sprzedaży, są Estonia i Luksemburg.

Wśród producentów samochodów osobowych liderem jest grupa Volkswagena, która w 2015 roku sprzedała w UE 3 377 799 pojazdów. Na drugim miejscu znalazła się grupa PSA (1 448 891), a na trzecim grupa Renault (1 334 556). Jedynym producentem, który odnotował spadek sprzedaży w UE jest Honda – japoński koncern sprzedał zaledwie 125 834 nowe samochody, czyli o 879 samochodów mniej, niż w roku 2014. Pod względem liczby sprzedanych samochodów Honda znalazł się na przedostatnim miejscu.

Największym europejskim producentem jest grupa Volkswagena – niemiecki koncern w 2015 roku sprzedał w UE 3 377 799 samochodów osobowych.

Marką samochodową numer jeden Unii Europejskiej jest VW (1 657 195). Na drugim miejscu znalazła się marka Renault (957 391), a na trzecim Opel/Vauxhall (925 115). Największym wzrostem sprzedaży może pochwalić się Jeep (122.2 procent), Smart (71.2 procent) i Jaguar (40.1 procent).

W segmencie premium od lat dominują w UE trzy niemieckie marki. W 2015 roku Audi sprzedało 738 051 samochodów, BMW 714 386, a Mercedes 707 046.

Spadek sprzedaży w 2015 roku odnotowało sześć marek: Alfa Romeo, Chevrolet, DS, Honda i Lancia/Chrysler.

W 2015 roku zdecydowana większość producentów odnotowała wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2014. Jest jednak kilka marek, które minionego roku nie zaliczą do udanych. Największą stratę odnotował Chevrolet (ponad 91 procent), ale w tym wypadku jest to związane z wycofaniem tej marki przez General Motors z Europy. Grupa FCA (Fiat Chrysler Automotive) zanotowała spadek sprzedaży Lancii/Chryslera o prawie 14 procent oraz Alfy Romeo o 2.6 procent. Straty zanotowała też marka DS – spadek o 11.7 procent. Na tej liście znalazła się również wspomniana już Honda – spadek sprzedaży o 0.7 procent.

 

18 stycznia 2016

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE