ARD 1 Dieselgate Opel Zafira 1.6 CDTi

Trująca Zafira na celowniku telewizji ARD

Program Monitor niemieckiej telewizji publicznej ARD1 twierdzi, że Opel Zafira 1.6 CDTi przekracza normę emisji spalin. Monitor powołuje się na testy, które przeprowadzono pod koniec października na trzech modelach Zafiry.

ARD 1 Dieselgate Opel Zafira 1.6 CDTi

Reporterzy telewizji ARD1 przeprowadzili testy w ośrodku badawczym w Szwajcarii. Trzy samochody Opel Zafira 1.6 CDTi poddano takim samym procedurom testowym – we wszystkich badaniach stwierdzono przekroczenie normy emisji CO2 (dwutlenku węgla) i NOx (tlenków azotu). „Opel na salonie samochodowym w Genewie w 2013 roku promował ten silnik słowami: mocny, oszczędny, emitujący 109 g CO2/km” – mówią reporterzy magazynu Monitor telewizji ARD1 – „Nasze testy przeprowadzone w niezależnych laboratoriach wykazały, że średnia emisja CO2 dla tych trzech Opli wynosi 125 g dwutlenku węgla”. To oznacza, że deklarowany przez producenta poziom emisji spalin i zużycia paliwa został przekroczony o 15 procent – podkreśla ARD1.

ARD1 zwraca uwagę, że Federalny Trybunał Sprawiedliwości – najwyższa instancja sądownictwa karnego i cywilnego w Niemczech – wydał postanowienie, które dopuszcza rozbieżność wyników zużycia paliwa do 10 procent. Przekroczenie będzie traktowane jako „wprowadzenie w błąd konsumenta„, który ma prawo wycofać się z zakupu samochodu.

Opel twierdzi, że Zafira 1.6 CDTi spełnia normy emisji spalin, a symulacja przeprowadzona przez producenta, na podstawie której wystawiono dokumenty homologacyjne, zakłada w skrajnych wypadkach wzrost emisji CO2 do poziomu 119 g/km.

W październiku niemiecka organizacja ochrony środowiska DUH (Deutsche Umwelthilfe) opublikowała wyniki testów emisji spalin Opla Zafiry 1.6 CDTi, przeprowadzonych przez Uniwersytet Nauk Stosowanych w Bernie (Szwajcaria) – pisaliśmy o tym 26 października. Testy wykazały, że emisja NOx jest 17 razy wyższa od normy Euro 6. Opel stwierdził wtedy, że wyniki są fałszywe.

 

 

6 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE