Mazda

W 2011 zaczęła się nowa historia Mazdy

W styczniu 2011 roku w Hiroszimie ruszyła produkcja seryjna Mazdy CX-5. Ten model zapoczątkował nowy etap w historii marki, która w ciągu czterech lat w pełni odcięła się od wcześniejszych powiązań z Fordem i stworzyła nowe oblicze. Efektem tych działań jest rosnąca sprzedaż – od 2011 roku Mazda sprzedała ponad 3 miliony samochodów na całym świecie.

Mazda

Pod koniec listopada 2015 roku Mazda poinformowała, że od wprowadzenia do produkcji seryjnej modelu CX-5 w styczniu 2011 roku, japoński koncern wyprodukował 3 000 500 samochodów. Ten średniej wielkości SUV zapoczątkował nową erę w historii Mazdy.

Kluczem do dzisiejszego sukcesu Mazdy jest stylistyka KODO-Dusza Ruchu oraz technologia SKYACTIV. Te nazwy pokazują, że nad nowym obliczem Mazdy intensywnie pracowali nie tylko styliści, ale również specjaliści od marketingu i komunikacji społecznej.

Porównując technologię SKYACTIV z rozwiązaniami konkurentów, można odnieść wrażenie, że inżynierowie Mazdy mieli najmniejszy wkład w budowę nowego oblicza Mazdy. Trudno najwyższy stopień sprężania wśród seryjnych silników benzynowych uznać za równie rewolucyjny, co np. napęd hybrydowy. Z drugiej strony chwała Maździe, że wciąż broni się przed jednym z motoryzacyjnych przekleństw XXI wieku, jakim jest downsizing. Pytanie, jak długo?

Inżynierowie Mazdy wierzą jednak, że w końcu bedą mieli swoje pięć minut. A konkretnie tych 50 inżynierów pracujących nieustannie nad silnikiem Wankla, o czym mówił szef działu badawczo-rozwojowego Mazdy Kiyoshi Fujiwara podczas tegorocznego Tokyo Motor Show.

Debiut tego silnika pod maską nowej Mazdy RX-9, której zapowiedzią ma być koncepcyjny model RX-Vision, byłby ukoronowaniem nowej epoki w historii tej japońskiej marki. Dziś ma ona w swojej ofercie sześć nowych modeli: Mazda 2, Mazda 3, Mazda 6, Mazda CX-3, Mazda CX-5 i Mazda MX-5, a wkrótce dołączy Mazda CX-9. Wszystkie łączy wyjątkowa stylistyka, której siłą nie jest wymyślona na użytek marketingu nazwa KODO, ale coś, co sprawia, że ludzie mówią dziś o Maździe, że jest ładna, stylowa lub po prostu fajna.

 

 

31 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE