Afera Volkswagena Dieselgate

Volkswagen żegna się z Das Auto

Wprowadzony w 2007 roku przez Martina Winterkorna slogan reklamowy Volkswagena "Das Auto" przechodzi do historii. Ten krótki i prosty zwrot stał się w tym roku symbolem afery związanej z nielegalnym montażem oprogramowania zaniżającego poziom emisji spalin.

Nowe szefostwo Volkswagena chce przeprowadzić radykalne reformy w koncernie, które pozwolą odciąć się od afery Dieselgate i rozpocząć nowy etap w historii jednego z największych koncernów motoryzacyjnych świata. Rzecznik Volkswagena powiedział, że slogan reklamowy ze zwrotem Das Auto wkrótce zniknie: „Nasze logo będzie w przyszłości wspierane wyłącznie przez jeden wyraz – Volkswagen. Nowy slogan będziemy wprowadzali etapami na całym świecie„.

Automotive News, powołując się na rozmowy z niektórymi pracownikami związanymi z kierownictwem koncernu, stwierdza: „Volkswagen musi dziś wykazać pokorę, a slogan Das Auto, nie dość, że brzmi pretensjonalnie, to nie oddaje aktualnych ambicji koncernu w dziedzinie najnowszych technologii, takich jak samochody napędzane silnikami elektrycznymi. Slogan Das Auto, który stał się symbolem epoki Winterkorna, niósł w sobie przesłanie nowoczesności, której symbolem miał być Volkswagen„.

Analitycy zwracają uwagę, że arogancki wizerunek koncernu, którego symbolem stał się slogan Das Auto, stoi w sprzeczności do dzisiejszych wyzwań Volkswagena, takich jak akcje serwisowe na całym świecie, kary administracyjne za stosowanie nielegalnych rozwiązań oraz liczne procesy sądowe.

23 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE