Opel Astra Renault Megane IV VW Golf

Nowy Opel Astra stoi przed historyczną szansą wybicia się na drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych kompaktów w Europie – taką prognozę na 2016 rok przedstawia międzynarodowa firma IHS Automotive, zajmująca się m.in. badaniem rynków motoryzacyjnych. Na większą sprzedaż może też liczyć nowe Renault Megane.

Opel Astra Renault Megane IV VW Golf

W przyszłym roku nowy Opel Astra przeskoczy Forda Focusa i będzie samochodem numer dwa na europejskim rynku samochodów kompaktowych. Na większy udział może też liczyć nowe Renault Megane, które przeskoczy z miejsca siódmego na piąte miejsce. Liderem pozostanie VW Golf. To nie tylko zasługa nowych technologii wprowadzonych do najświeższych modeli Opla i Renault – twierdzą analitycy rynkowi – ale również wzrost zainteresowania crossoverami, które wypierają samochody kompaktowe segmentu C.

 

Opel Astra Renault Megane IV VW Golf

Analitycy IHS Automotive przewidują, że w 2016 roku Opel sprzeda ponad 300 tysięcy sztuk nowej Astry, dzięki czemu przeskoczy ona z miejsca piątego na drugie w segmencie C. Sprzedaż VW Golfa wyniesie około pół miliona, a w 2017 spadnie poniżej 400 tysięcy. Opel Astra będzie promowany jako pierwszy europejski pojazd koncernu General Motors wyposażony w system komunikacji GM OnStar 4G (LTE), współpracujący z systemami operacyjnymi iOS i Android.

 

 

 

Opel Astra Renault Megane IV VW Golf

Do spadku sprzedaży VW Golfa przyczyni się również nowe Renault Megane. Michael Van der Sande, szef marketingu Renault, powiedział, że nowe technologie mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe w segmencie samochodów kompaktowych, dlatego francuski koncern chce wprowadzić jak najwięcej tego typu rozwiązań w Megane najnowszej generacji. IHS Automotive prognozuje, że w 2016 roku sprzedaż modelu Megane wzrośnie do 190 000 sztuk – w tym roku sprzedaż wyniesie około 130 000. To sprawi, że Megane przeskoczy z miejsca siódmego na piąte, wyprzedając pod względem sprzedaży Seata Leona oraz Peugeota 308 i znajdzie się tuż za Skodą Octavią.

Opel i Renault nie przewidują wprowadzenia wersji trzydrzwiowych nowych modeli. Van der Sande powiedział, że spada zainteresowanie trzydrzwiowymi modelami: „Nabywcy samochodów tego segmentu są zainteresowani przede wszystkim modelami pięciodrzwiowymi. Dziś dla producentów najważniejsza jest opłacalność produkcji w tym segmencie, dlatego podejmuje się decyzje, które przynajmniej nie będą przynosiły strat„. Opel zapowiedział jedynie wprowadzenie wersji kombi, która prawdopodobnie pojawi się również w ofercie Renaulta.

Opel Astra Renault Megane IV VW Golf

Pomimo pojawienia się nowych modeli, sprzedaż kompaktowych samochodów segmentu C będzie spadać. W Europie coraz więcej osób decyduje się na podobnej wielkości SUV-y lub crossovery, takie jak Honda HR-V, Mazda CX-3, Nissan Qashqai lub małe samochody marek premium, takie jak BMW serii 1.

Sprzedaż w sektorze samochodów kompaktowych spadła od 2005 roku z 4 mln pojazdów do 3 mln w ostanim roku. Przewiduje się, że w 2018 roku klienci kupią 2,8 mln tego typu samochodów.

 

(Na podstawie: Automotive News)

12 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE