czynnik chłodniczy R-134a czynnik chłodniczy R1234yf Daimler-Benz ekologia Unia Europejska

Komisja Europejska stwierdziła, że niemiecki rząd nie reaguje na łamanie unijnego prawa przez koncern Daimler-Benz, który w układach klimatyzacyjnych Mercedesów stosuje zakazany czynnik chłodniczy R-134a. Sprawą zajmie się Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.

czynnik chłodniczy R-134a czynnik chłodniczy R1234yf Daimler-Benz ekologia Unia Europejska

Od 2011 roku w Unii Europejskiej obowiązuje zakaz stosowania czynnika chłodniczego R-134a, który był stosowana m.in. w samochodowych układach klimatyzacyjnych. Prawo unijne nakazało zastąpienie R-134a nowym czynnikiem chłodniczym R1234yf, który ma mniejszy wpływ na globalne ocieplenie. Daimler-Benz oświadczył, że R1234yf może być przyczyną pożarów, dlatego w układach klimatyzacyjnych Mercedesa nadal będzie stosowany R-134a.

Niestosowanie się Daimlera do unijnych przepisów było nawet przyczyną wstrzymania na pewien czas sprzedaży Mercedesów we Francji w 2013 roku. Pomimo licznych sporów, Daimler pozostaje nieugięty i nadal stosuje czynnik chłodniczy, który w opinii fachowców ma negatywny wpływ na środowisko naturalne.

W związku z tym Komisja Europejska stwierdziła, że niemiecki rząd nagminnie narusza unijne prawo, wydając homologacje pojazdom niespełniającym unijne normy. Sprawą zajmie się Trybunału Sprawiedliwości UE w Luksemburgu.

12 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE