Anand Mahindra Mahindra Paolo Pininfarina Pininfarina

Indyjska Mahindra & Mahindra podpisała dziś umowę w sprawie przejęcia legendarnego włoskiego biura projektowego Carrozzeria Pininfarina, za które zapłaci 168 mln euro. Prezes indyjskiej firmy samochodowej Anand Mahindra powiedział, że stanie się właścicielem "klejnotu, który będzie nadal polerowany".

Anand Mahindra Mahindra Paolo Pininfarina Pininfarina

Mahindra & Mahindra podpisała dziś porozumienie w sprawie przejęcia Carrozzeria Pininfarina. Po miesiącach negocjacji z bankami i firmą Pincar, która była większościowym udziałowcem Pininfariny, Mahindra zgodziła się zapłacić za włoskie biuro projektowe 168 mln euro (185 mln dolarów). Ostateczna finalizacja transakcji nastąpi w pierwszej połowie 2016 roku.

Legendarne doświadczenia Pininfariny w projektowaniu produktów high-endowych znacząco zwiększą możliwości projektowe całej grupy Mahindra” – powiedział dziś Anand Mahindra, prezes Mahindra & Mahindra – „Biorąc pod uwagę coraz większą wrażliwość dzisiejszych konsumentów, projektowanie produktu ma znaczący wpływ na wybór klientów”. 

Chander Prakash Gurnani, szef działu badawczo-rozwojowego Tech Mahindra, powiedział, że dzięki wsparciu finansowemu Pininfarina będzie mogła dalej się rozwijać.

Przejęcie Pininfariny oznacza kontynuację międzynarodowej ekspansji Mahindry, która przejęła już południowokoreańskiego Ssangyonga oraz dział motocykli francuskiego koncernu PSA/Peugeot-Citroen. Pininfarina już współpracuje z Mahindrą w Bombaju nad rozwojem SUV-a TUV 300 i sportowego samochodu elektrycznego Halo.

 

Anand Mahindra Mahindra Paolo Pininfarina Pininfarina

Pininfarina pozostanie niezależną firmą z siedzibą w Mediolanie. Szefem biura projektowego nadal będzie wnuk założyciela firmy, Paolo Pininfarina.

Wstępne rozmowy na temat przejęcia Pininfariny przez Mahindrę rozpoczęły się w 2013 roku, kiedy indyjski producent samochodów zatrudnił Huberta Tassina, byłego projektanta Pininfariny. Główne negocjacje między Mahindrą a większościowym udziałowcem włoskiego biura projektowego, holdingiem Pincar oraz bankami i wierzycielami rozpoczęły się w tym roku.

Pininfarina od kilku lat przynosiła straty m.in. dlatego, że producenci samochodów zaczęli rezygnować ze współpracy z niezależnymi biurami projektowymi, przenosząc procesy projektowe do własnych ośrodków.

14 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE