Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Genesis G90 chce konkurować z niemiecką trójką

W listopadzie Koreańczycy oświadczyli, że Genesis nie będzie już flagowym modelem Hyundaia, a pierwszą południowokoreańską marką premium. W Seulu zaprezentowano właśnie flagowego Genesisa G90, który będzie jednym z sześciu modeli tej nowej marki.

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Koreańczycy nie kryją się ze swoimi ambicjami i sięgają bardzo wysoko – chcą nową marką Genesis konkurować z Audi, BMW i Mercedesem. W tym celu powołali do życia Prestige Design Division, oddział zajmujący się wyłącznie marką Genesis, którym kieruje były projektant grupy Volkswagena Luc Donckerwolke.

Pierwszym samochodem nowej marki Genesis będzie model G90, który w Korei Południowej nosi nazwę EQ900. Hyundai (choć od teraz powinno się chyba już mówić Genesis) poinformował, że przy modelu G90 pracowało przez cztery lata około 800 osób. Samochód ten ma być wzorem dla całej gamy Genesisów, która będzie składać się z trzech różnej wielkości sedanów, dużego SUV-a, średniej wielkości crossovera i sportowego coupe.

Twórcy Genesisa G90 podkreślają, że standardem dla wszystkich modeli ma być „zdystansowanie się od technologicznego przeciążenia„, które jest typowe dla konkurencji i skoncentrowanie się na rozwiązaniach bardziej przyjaznych dla użytkowników.

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Samochód będzie wyposażony w system Genesis Smart Sense składający się z inteligentnego tempomatu, który nie tylko będzie sam hamował i utrzymywał dystans do pojazdu poruszającego się przed G90, ale również nie pozwoli na niekontrolowaną zmianę pasa ruchu. Inżynierowie podkreślają, że połączyli rozwiązania typowe dla samochodów luksusowych z elementami charakterystycznymi dla pojazdów autonomicznych: „Ta technologia stawia G90 na samym szczycie w segmencie premium„.

Nabywcy Genesisa G90 będą mieli do wyboru trzy silniki benzynowe, współpracujące z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Podstawową jednostką napędową będzie 3,3-litrowy silnik V6 z podwójną turbiną o mocy 315 KM. W środku oferty znajdzie się 3,8-litrowy silnik V6 o mocy 370 KM, a na samym szczycie pojawi się 5-litrowa jednostka napędowa V8 o mocy 425 KM.

 

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Wśród zaawansowanych systemów bezpieczeństwa znajdą się m.in. autonomiczny układ hamulcowy z funkcją wykrywania pieszych, czujnik tzw. martwego pola oraz kamery rejestrujące obraz wokół całego samochodu.

Fotele zostały wyposażone w Smart Posture Caring System, który automatycznie dostosowuje optymalne ustawienie fotela, by zapewnić jak najwygodniejszą pozycję kierowcy i pasażera. Koreańczycy podkreślają, że G90 jest pierwszym samochodem na świecie, w którym zastosowano tego typu rozwiązanie. Fotel kierowcy ma aż 22 zakresy regulacji, a fotele pasażerów 14 zakresów.

Na środku deski rozdzielczej znajduje się 12,3-calowy monitor. Samochód wyposażono w 3-strefową klimatyzację.

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Aby zapewnić cichą jazdę i odizolować wnętrze od dźwięków dobiegających z zewnątrz, inżynierowie zastosowali materiały izolacyjne w całej kabinie, włącznie z podłogą samochodu. Laminowane szkło zamontowano we wszystkich oknach. W celu obniżenia poziomu hałasu, zaprojektowano również specjalne 19-calowe koła, w których znalazły się specjalne kanały redukujące szum przepływającego powietrza.

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Styl Genesisa G90 jest określany jako „atletyczna elegancja”. Samochód nieprzypadkowo wyraźnie nawiązuje do stylu BMW i Mercedesa. Do tego ostatniego zbliżone są również wymiary G90. Samochód mierzy 5205 mm długości, 1915 mm szerokości i 1495 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 3160 mm. W porównaniu do Mercedesa klasy S, G90 jest krótszy o 41 mm, niższy zaledwie o 1 mm wysokości, a różnica rozstawu osi to 5 mm na korzyść Mercedesa. Genesis G90 jest szerszy od S-Klasy o 16 mm.

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke

Opierając się wyłącznie na danych technicznych, wyposażeniu i wymiarach Genesisa G90, wydaje się być on dobrze przygotowany do podjęcia rywalizacji ze słynną niemiecką trójką – Audi, BMW i Mercedesem – która od wielu lat wyznacza standardy w klasie luksusowych limuzyn. Genesisowi brakuje jednak jednego elementu, na którym poległo już kilka marek starających się podbić ten segment. Tym elementem jest brak odpowiedniego wizerunku, na który niemieckie marki pracowały latami, a którego nie da się stworzyć w krótkim czasie. Nawet gdy nazwa samochodu nawiązuje do biblijnej Księgi Rodzaju.

Genesis Genesis EQ900 Genesis G90 Hyundai Luc Donckerwolke
14 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Premiery