Afera Volkswagena Dieselgate Volkswagen

Sprzedaż Volkswagena na rynku amerykańskim leci na łeb na szyję – z danych opublikowanych 1 grudnia 2015 roku wynika, że w listopadzie sprzedaż spadła aż o prawie 25 procent.

Amerykańskie media piszą, że „to była rzeź na oblężonym Volkswagenie” – sprzedaż samochodów tej marki w USA spadła o 24,7 procent. Jeszcze dramatyczniej sytuacja przedstawia się w wypadku poszczególnych marek. Sprzedaż Passata spadła o 60 procent, a Golfa, dzierżącego w niektórych kręgach motoryzacyjnych tytuł Samochodu Roku, aż o 64 procent.

Wizerunku Volkswagena nie poprawiła nawet akcja skierowana do amerykańskich klientów, polegająca na wręczaniu finansowych bonusów w postaci kart płatniczych oraz upustów cenowych. Wszyscy są zgodni – Volkswagen będzie mógł odbudowywać swoją pozycję dopiero po zakończeniu afery Dieselgate.

Pomimo drugiej odsłony afery, w którą są zamieszane 3-litrowe silniki V6 TDI, sprzedaż samochodów Audi wzrosła o 0,4 procent.

Europejczykom aż tak bardzo nie przeszkadza afera Dieselgate, bo w październiku (za listopad nie ma jeszcze kompletnych informacji ze wszystkich krajów europejskich) sprzedaż Volkswagena spadła o 0,2 procent.

2 grudnia 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE