ACEA Szczyt klimatyczny – Paryż 2015

To nie motoryzacja jest największym trucicielem

Pomimo ostatniej afery wywołanej nielegalnymi działaniami Volkswagena, europejska branża motoryzacyjna jest jednym z liderów w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego – z takim przesłaniem wybiera się do Paryża Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów. Dziś w stolicy Francji rozpoczyna się światowy szczyt klimatyczny.

ACEA Szczyt klimatyczny – Paryż 2015

Europejski przemysł zrobił największy postęp w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. W raporcie ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) przygotowanym na światowy szczyt klimatyczny czytamy: „Od 1990 roku Unia Europejska zredukowała emisje gazów cieplarnianych (GHG) o 23%… Dziś UE odpowiada za 9% światowych emisji GHG, Stany Zjednoczone za 11%, a Chiny za 25% światowych emisji GHG„. Transport samochodowy jest odpowiedzialny za 17,8% całkowitej emisji gazów cieplarnianych na całym świecie.

Unia Europejska odpowiada zaledwie za 9 procent emisji gazów cieplarnianych na świecie. Światowy transport samochodowy emituje 17,8 procent gazów cieplarnianych.

ACEA pisze, że w ubiegłym roku średnia emisja dwutlenku węgla dla nowych samochodów osobowych w Europie wyniosła 123,4 g/km, a w 1995 roku 186 g/km, co oznacza redukcję emisji dwutlenku węgla o prawie 34% w ciągu dwudziestu lat.

W ciagu dwudziestu lat emisja CO2 spadła w Europie o 34 procent.

Obecnie europejski przemysł samochodowy inwestuje 41,4 mld euro w rozwój ekologicznych technologii, dzięki czemu w 2021 roku emisja dwutlenku węgla zostanie zredukowana o 42% w stosunku do samochodów wyprodukowanych w 2005 roku. ” Żadna inna branża w Europie nie dokonała tak dużych inwestycji w obniżenie emisji CO2 w ostatnich latach” – podkreśla ACEA i zwraca uwagę, że przemysł motoryzacyjny w Europie zatrudnia łącznie 12,1 mln ludzi i jest podstawą europejskiej gospodarki. Unia Europejska ma najbardziej rygorystyczny cel obniżenia emisji dwutlenku węgla do poziomu 95 g/km – w Chinach wynosi on 117 g/km, w USA 121 g/km, a w Japonii 122 g/km.

Europejski przemysł motoryzacyjny inwestuje ponad 41 mld euro w obniżenie emisji CO2.

ACEA zwraca uwagę, że nowe samochody, które spełniają obowiązujące normy emisji spalin, stanowią zaledwie 5% wszystkich samochodów jeżdżących po europejskich drogach, a średnia wieku przeciętnego auta w Europie wynosi 10 lat. To oznacza, że unijne cele dotyczące obniżenia emisji spalin, które skupiają się na nowych samochodach, są niemożliwe do zrealizowania. Obniżenie emisji dwutlenku węgla o 30% będzie możliwe dopiero około 2030 roku.

Unia Europejska powinna wypracować zasadę zrównoważonej polityki ekologicznej dla wszystkich regionów świata.

ACEA daje wyraźnie do zrozumienia, choć wyraża to dyplomatycznym językiem, że wprowadzanie coraz bardziej rygorystycznych przepisów przez Unię Europejską powoduje wzrost kosztów i obniża konkurencyjność europejskiego rynku.

30 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE