Dieselgate DUH Renault Espace 1.6 dCi

Renault Espace na liście trucicieli

Emisja tlenków azotu wysokoprężnego silnika Renault Espace 1.6 dCi jest 25 razy wyższa od normy Euro 6 – twierdzi niemiecka organizacja ochrony środowiska DUH (Deutsche Umwelthilfe). Organizacja powołuje się na testy przeprowadzone przez Uniwersytet Nauk Stosowanych w Bernie (Szwajcaria).

Dieselgate DUH Renault Espace 1.6 dCi

DUH poinformował, że podczas pięciu oddzielnych testów NEDC (New European Driving Cycle), które przeprowadzono na Uniwersytecie w Bernie, Renault Espace z silnikiem wysokoprężnym 1.6 dCi 25 razy przekroczyło europejską normę emisji tlenków azotu NOx. Przedstawiciele Renault nie skomentowali jeszcze tych najnowszych doniesień.

Miesiąc temu DUH poinformował, że podczas identycznych testów prowadzonych w tym samym miejscu,Opel Zafiry 1.6 CDTI 17 razy przekroczyła normę emisji NOx. Opel odpowiedział wtedy, że wyniki są fałszywe, a oskarżenia bezpodstawne.

To jest niewiarygodne, że tak zwane nowoczesne pojazdy z silnikami wysokoprężnymi zatruwają powietrze, którym oddychamy, gdy pojawią się na drodze” – powiedział Axel Friedrich, współzałożyciel Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT – International Council on Clean Transportation), komentując ostatnie doniesienia DUH – „To pokazuje, że obecne procedury testowe są nie do zaakceptowania i potrzebna jest kompleksowa reorganizacja systemu, w którym regularne kontrole w realnych warunkach drogowych będą obowiązkowe„.

 

 

24 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy