Porsche 911R

Porsche 911 R, czyli powrót do korzeni

Porsche szykuje model, który uciszy w końcu ględzenie o zdradzie klasycznych wartości marki. W Niemczech trwają testy prototypowego Porsche 911R, które zostanie zaprezentowane na salonie genewskim w 2016 roku. Ten samochód jest hołdem złożonym klasycznemu Porsche 911R z 1967 roku.

Porsche 911R

W mediach pojawiły się zdjęcia zdjęcia szpiegowskie nowego Porsche 911R, który ma być lżejszym i mniej skomplikowanym samochodem dla tych miłośników marki, którzy nie akceptują kompromisów Porsche wynikających z chęci dotarcia do jak największej grupy klientów.

Nieoficjalnie mówi się, że model 911R ma otrzymać wysokoobrotowy silnik z 911 GT3 o mocy 475 KM, ale 911R będzie lżejsze od GT3. Niższą masę uzyska się m.in. przez zastosowanie specjalnych foteli używanych w samochodach wyścigowych. „Erka” będzie miała również nieco węższe opony, co wpłynie na zmniejszenie przyczepności, ale dostarczy więcej przyjemności z jazdy. Z GT3 zostanie przejęte również mocowanie kół centralną nakładką.

Miłośników klasycznego Porsche ucieszy zapewne informacja, że 911R będzie oferowane z mechaniczną skrzynią biegów. „Erka” nie będzie miała potężnego tylnego spoilera, będącego charakterystycznym elementem karoserii GT3. Szpiegowskie zdjęcia pokazują bardziej rozbudowany tylny dyfuzor w 911R, który ma poprawić docisk samochodu, częściowo utracony przez wyeliminowanie tylnego spoilera.

Porsche 911R

Porsche 911R nawiązuje do wyścigowej wersji modelu 911 z 1967 roku. Klasyczna „Erka” miała karoserię wykonaną z bardzo cienkiej stali, błotniki i zderzaki były wykonane z włókna szklanego, a drzwi oraz pokrywy silnika i bagażnika zrobiono z aluminium. W środku zamontowano kubełkowe fotele a tylną i boczne szyby zastąpiono pleksiglasem. Samochód był lżejszy o ponad 200 kg od zwykłej 911. Porsche 911R było napędzane 6-cylindrowym boxerem 2.0, opartym na silniku wyścigowego Porsche 906.

Porsche 911R

Samochód zadebiutował w lipcu 1967 roku na torze Mugello we Włoszech, startując w wyścigu długości 500 km. Miesiąc poźniej Porsche 911R wygrało Marathon de la Route, 84-godzinny wyścig na torze Nurburgring. W 1969 roku 911R wygrało samochodowy Tour de France oraz Rajd Korsyki.

Ze względu na brak pieniędzy wstrzymano rozwój Porsche 911R, który został wyprodukowany w 23 egzemplarzach. Nowa generacja tego modelu również ma być serią limitowaną, ale miłośnicy klasycznego Porsche mają nadzieję, że powstanie więcej sztuk niż jego klasycznego odpowiednika.

Porsche 911R
3 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy