Opóźniona premiera Giulii Quadrifoglio

Najmocniejszy model Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio nie zadebiutuje w zaplanowanym wcześniej terminie – taką informację przekazali portalowi Automotive News pracownicy Alfy Romeo, którzy chcą zachować anonimowość. Powiedzieli również, że o 9 miesięcy przesunie się premiera rynkowa pierwszego SUV-a Alfy Romeo.

510-konna Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde miała być pierwszym modelem nowej generacji, który trafi do salonów Alfy Romeo. Okazuje się jednak, że konieczność poprawy elementów bezpieczeństwa i układu napędowego zmusiły producenta do przesunięcia terminu dostaw samochodów do dilerów o pół roku. Z kolei pierwszy SUV Alfy Romeo dotrze do punktów dilerskich nie wcześniej, jak na początku 2017 roku. Opoźnienia mogą mieć wpływ na przesunięcia terminów debiutu pozostałych modeli Alfy Romeo, które zapowiedział szef koncernu FCA (Fiat Chrysler Automotive) Sergio Marchionne.

Odroczony termin debiutu Alfy Romeo nie jest jedynym problemem włosko-amerykańskiego koncernu. Marchionne jest zaskoczony gwałtownym spadkiem popytu na Maserati, które musi wstrzymać produkcję z powodu braku zainteresowania ze strony klientów. Największe straty zanotowano w USA i Chinach – te dwa rynki miały największy wpływ na spadek sprzedaży o 22 procent w trzecim kwartale.

 

Alfa Romeo Giulia ma ambicje, by konkurować w segmencie zdominowanym przez trzy niemieckie modele: Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesa klasy C. Wersja Quadrifoglio Verde ma pełnić rolę wizerunkową, ale główna sprzedaż ma być oparta na modelach z nowym silnikiem benzynowym 2.0 i silnikiem wysokoprężnym 2.2.

Pojawienie się tych modeli dopiero pod koniec przyszłego roku powinno uspokoić niemiecka konkurencję, ale trudno było zauważyć u nich niepokój w chwili oficjalnego debiutu Giulii na salonie samochodym we Frankfurcie we wrześniu. Szef Audi Rupert Stadler, zapytany o nowego konkurenta, odpowiedział z uśmiechem: „A co to jest Alfa Romeo?„, a następnie dodał: „Przykro mi, ale mamy zdefiniowany krajobraz konkurencji„. Dla Stadlera tą konkurencja są tylko BMW i Mercedes.

Analitycy uważają, że w 2018 roku sprzedaż Alfy Romeo w Europie nie przekroczy 22 000 sztuk – prognozy dla  Mercedes klasy C wynoszą 150 000, dla Audi A4 140 000, dla BMW serii 3 92 000.

Analitycy podkreślają, że od chwili powołania Marchionne na szefa koncernu, Fiat wiele razy zapowiadał odrodzenie Alfy Romeo, nowe modele tej marki, śmiałe wzrosty sprzedaży, po czym wszystko było odwoływane, a to nie buduje zaufania u klientów. Analityk branży motoryzacyjnej Richard Hilgert powiedział: „Jego (Marchionne) plan sprzedaży 400 000 sztuk w 2018 roku nie różni się od wiary w zwycięstwo w wyścigu na 5 km zawodnika, który przechodzi rekonwalescencję po zawale serca„.

 

(na podstawie: Automotive News)

4 listopada 2015

Jarosław Maznas

Jarosław Maznas
Lider opinii i ekspert motoryzacyjny. Doświadczony dziennikarz. Współprowadzący "Automaniaka" w TVN Turbo. Redaktor naczelny i współtwórca takich magazynów jak: Cars – Magazyn o Samochodach, Auto Moto, Auto Motor i Sport.
Więcej od Jarosław Maznas

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy