Lamborghini Huracan LP 580-2 Los Angeles Auto Show

Lamborghini Gallardo LP 550-2 doczekało się następcy. Jest nim Huracan LP 580-2, który podobnie jak jego poprzednik, ma układ przeniesienia napędu na tylne koła. Lamborghini poinformowało, że można już składać zamówienia na ten samochód, który kosztuje około 150 000 euro. Bez podatków.

Lamborghini Huracan LP 580-2 Los Angeles Auto Show

Na Los Angeles Auto Show zadebiutował najnowszy supersamochód produkowany w Sant’Agata Bolognese, w którym powszechnie stosowany napęd na cztery koła zastąpiono napędem na tylne koła. Lamborghini Huracan LP 580-2 otrzymał nowe sprężyny i stabilizatory, dzięki czemu aż o 50 procent wzrosła sztywność skrętna w porównaniu z poprzednikiem Gallardo LP 550-2.

Tylnonapędowy Huracan waży 1389 kg, czyli jest lżejszy o 33 kg od wersji z napędem na cztery koła. Rozkład masy wynosi 40 procent na przód i 60 procent na tył. Samochód otrzymał również nowy układ kierowniczy i specjalny czujnik LPI (Lamborghini Piattforma Inerziale), który rejestruje w czasie rzeczywistym położenie podwozia w stosunku do drogi. LPI współpracuje z dostępnym za dopłatą systemem MRS (Magneto Rheological Suspension), który steruje pracą zawieszenia i układem stabilizującym tor jazdy.

Lamborghini Huracan LP 580-2 Los Angeles Auto Show

Huracan LP 580-2  jest napędzany wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5,2 l. Jest on mniej wydajny od jednostki napędowej czteronapędowego Huracan LP 610-4. Silnik LP 580-2 generuje 580 KM i 540 Nm momentu obrotowego, co stawia ten model w jednej lidze z McLarenem 570S – LP 610-4 ma 610 KM i 560 Nm.

Moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej skrzyni z podwójnym sprzęgłem. Samochód od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 s wolniej od modelu z napędem na cztery koła. Prędkość maksymalna tylnonapędowego Huracana wynosi 320 km/h, czyli 5 km/h mniej niż model AWD. Stosunek mocy do masy wynosi 2,4 kg/KM.

Lamborghini Huracan LP 580-2 Los Angeles Auto Show

Karoseria Huracana LP 580-2 została lekko zmieniona pod kątem poprawy aerodynamiki, w celu zwiększenia docisku na koła przednie. Lamborghini twierdzi, że napęd na tylne koła nie wymaga stosowania aktywnego spojlera z tyłu. Na 19-calowe felgi zostały założone opony Pirelli PZero, opracowanych wyłącznie dla modelu z napędem na tylne koła.

Lamborghini Huracan LP 580-2 Los Angeles Auto Show
20 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Premiery