Alessandro Maccolini Alfa Romeo Giulia

„Inspiracją była Alfa 156, a nie BMW 3”

Dla wielu osób podobieństwo konstrukcyjne nowej Alfy Romeo Giulii do BMW serii 3 jest tak oczywiste, że nawet w stylistyce włoskiego samochodu odnajdują bardzo dużo zapożyczeń od niemieckiego konkurenta. Główny projektant Alfy Romeo zdecydowanie zaprzecza i jako główne źródło inspiracji wskazuje Alfę Romeo 156.

Alessandro Maccolini Alfa Romeo Giulia

To oczywiste, że Alfa Romeo Giulia została stworzona, by konkurować ze słynną niemiecką „trójcą” – Audi, BMW i Mercedesem. Nic dziwnego, że wiele osób, szczególnie w wypadku najmocniejszej wersji Quadrifoglio Verde, doszukuje się odniesień do BMW M3.  

Automotive News twierdzi, że przekonanie o poszukiwaniu inspiracji w BMW przez twórców Giulii jest tak powszechne, iż główny projektant Alfy Romeo Alessandro Maccolini każdą rozmowę zaczyna od słów: „Nie kopiowaliśmy BMW. Wzięliśmy inspirację z przeszłości, zwłaszcza od Alfy Romeo156„, a dopiero potem czeka na pierwsze pytanie.

 

 

Alessandro Maccolini Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde z 510-konnym silnikiem V6, osiągająca maksymalną prędkość 307 km/h, ma być alternatywą dla BMW M3 i Mercedesa klasy C AMG. Najmocniejsza Alfa, która będzie kosztowała około 95 000 euro, zadebiutuje na rynku z półrocznym opóźnieniem – w połowie 2016 roku – co nie jest najlepszą rekomendacją dla szumnych zapowiedzi o „nowym otwarcia Alfy Romeo”. Z półrocznym opóźnieniem – koniec 2016 roku – pojawią się również pozostałe wersje Giulii z 2-litrowym silnikiem benzynowym i 2,2-litrowym Dieslem.

Ambitne plany globalnej sprzedaży 400 000 sztuk Alfy Romeo w 2018 roku, do czego w głównej mierze ma się przyczynić Giulia, według analityków są mocno przesadzone, a przez potencjalną konkurencję traktowane niezbyt poważnie. Najlepszym dowodem jest dość arogancka wypowiedź szefa Audi Ruperta Stadlera, który na pytanie dotyczące konkurencji ze strony Giulii odpowiedział: „A co to jest Alfa Romeo?„, dając do zrozumienia, że nie ma miejsca dla czwartej marki w niemieckiej „trójcy”. Wypowiedź Stadlera nie była zbyt grzeczna, ale biorąc pod uwagę wcześniejsze próby podejmowane np. przez francuskie koncerny, trudno nie przyznać mu racji.

Komentatorzy twierdzą, że Włosi powinni być szczęśliwi, jeżeli roczna sprzedaż Giulii osiągnie taki sam poziom, jaki osiągnęła Alfa Romeo 156 w swoim najlepszym roku 2000, kiedy to sprzedano 120 000 samochodów. W 2014 roku globalna sprzedaż Alfy Romeo spadła do 68 000 sztuk.

Firma doradcza IHS Automotive prognozuje, że w 2018 roku Alfa Romeo sprzeda 230 000 samochodów, w tym 50 000 Giulii i 23 000 nowego SUV-a, zbudowanego na bazie Giulii. IHS uważa, że z taką gamą modelową nie da się zwiększyć sprzedaży o ponad 300 000 samochodów w ciągu trzech lat.

 

(Źródła: Automotive News, BMW Blog, Speedfans)

 

10 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy