FISITA normy emisji spalin

GM chce harmonizacji norm emisji spalin

Dan Nicholson, człowiek odpowiedzialny m.in. za rozwój silników w koncernie General Motors, chce, żeby w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych wprowadzono identyczne przepisy dotyczące emisji spalin. Dzięki temu cała branża motoryzacyjna zaoszczędzi setki milionów dolarów rocznie.

FISITA normy emisji spalin

Podczas konferencji zorganizowanej przez Międzynarodową Federacje Stowarzyszeń Inżynierów i Techników Motoryzacyjnych FISITA w Londynie, Dan Nicholson powiedział, że różnice między amerykańskimi a europejskimi normami emisji spalin nie są na tyle duże, żeby uzasadniały wydawanie setek milionów dolarów rocznie na dostosowanie silników do poszczególnych norm. Nicholson zapowiedział międzynarodową batalie na rzecz globalnej harmonizacji norm emisji spalin, szczególnie między Stanami Zjednoczonymi a Europą.

„Owszem, likwidacja tych różnic nie będzie łatwym zadaniem – powiedział Dan Nicholson – ale korzyści wynikające z harmonizacji przewyższają trud włożony w dogadanie się dwóch stron. Jeżeli teraz tego nie załatwimy, to na kolejną okazję do porozumienia będziemy musieli długo czekać”.

Zdaniem obserwatorów, przeszkodą do zlikwidowania różnic między przepisami europejskimi a amerykańskimi może okazać się kalifornijska organizacja ochrony środowiska CARB (California Air Resources Board), która jest niezależna od amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA i ustanawia własne normy emisji spalin. Nicholson powiedział, że obydwie agencje wykazały się ostatnio „bezprecedensową współpracą”(chodzi o aferę Dieselgate), więc ma nadzieję, że zgodzą się również w sprawie harmonizacji emisje spalin.

Dan Nicholson w przyszłym roku przejmuje funkcję prezesa FISITA.

 

13 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE