downsizing Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Civic z trzycylindrowym silnikiem

Tydzień temu Honda zapowiedziała wprowadzenie do Civica nowej generacji silników benzynowych VTEC Turbo o pojemności 1,0 i 1,5 l. Teraz zdobyliśmy nieco więcej informacji na temat tych jednostek i widać, że szykuje się mała rewolucja – silnik 1.0 VTEC Turbo ma trzy cylindry.

Nowa generacja silników VTEC Turbo, które trafią pod maskę Civica w 2017 roku, jest odpowiedzią Hondy na modele Forda Focusa 1.0 EcoBoost, Opla Astry 1.0 XFL i VW Golfa 1.0 TSI. W klasie kompaktów zaczyna rządzić downsizing.

Z danych technicznych ujawnionych przez producenta wynika, że trzycylindrowy silnik 1.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbiną ma stopień sprężania 10:1. Silnik wyposażono m.in. w elektrycznie sterowaną przepustnicę oraz wydajniejszy, niż w tradycyjnym silniku, układ chłodzenia.

Silnik rozwija maksymalną moc 129 KM, przy czym wartość ta została uzyskana na hamowni, a to oznacza, że w rzeczywistości silnik może uzyskiwać nieco mniejszą moc. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm. Ta jednostka napędowa ma zastąpić oferowany obecnie benzynowy silnik wolnossący 1.8 – 142 KM, 174 Nm.

 

 

downsizing Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Z relacji osób, które miały okazję przejechać się Hondą Civic z 1-litrowym silnikiem współpracującym z 6-biegową mechaniczną skrzynią, wynika, że konstruktorzy muszą jeszcze popracować nad wygłuszeniem tej jednostki oraz nad ograniczeniem wibracji typowych dla trzech cylindrów – silnik Hondy pracuje bardziej „szorstko” od trzycylindrowego silnika Forda EcoBoost.

W porównaniu z silnikiem wolnossącym 1.8, turbodoładowana jednostka 1.0 zbiera się lepiej z niższych obrotów – z prędkości obrotowej silnika na poziomie 1500, samochód równomiernie przyśpiesza do prędkości 200 km/h. Wibracje i głośna praca jednolitrowej jednostki daje się szczególnie we znaki, gdy na szóstym biegu przy prędkości 100 km/h silnika osiąga 3000 obrotów na minutę. W związku z tym, że jednostki VTEC Turbo nowej generacji zadebiutują dopiero w 2017 roku, inżynierowie mają jeszcze trochę czasu na dopracowanie niedociągnięć.

downsizing Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Większy silnik 1.5 VTEC Turbo dysponuje imponującą mocą 203 KM. W ofercie Hondy brakowało takiego silnika, który teraz będzie się lokował pomiędzy 129-konnym VTEC Turbo 1.0, a 2-litrowym silnikiem nowego Type-R o mocy 310 KM.

2 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy