Dieselgate Elżbieta Bieńkowsa norma Euro 6

W Parlamencie Europejskim sprzeciw wobec propozycji złagodzenia przepisów, które kilka dni temu przedstawiła Elżbieta Bieńkowska. Komisja środowiska zarzuca jej łamanie unijnego prawa.

Dieselgate Elżbieta Bieńkowsa norma Euro 6

Unia Europejska wprowadza przepis, który nakłada na producentów obowiązek testów emisji spalin w rzeczywistych warunkach drogowych, a nie w zamkniętych laboratoriach. Przepis wchodzi w życie we wrześniu 2017 roku i jest reakcją na niezależne badania, które wykazały, że w realnych warunkach drogowych samochody z silnikami wysokoprężnymi emitują od 400 do 500 procent więcej tlenków azotu, niż zezwalają unijne normy.

Elżbieta Bieńkowska, unijny komisarz do spraw przemysłu, pod wpływem nacisków europejskich państw lobbujących na rzecz przemysłu motoryzacyjnego, postanowiła złagodzić przepis wchodzący w życie we wrześniu 2017 roku.

Norma Euro 6 określa poziom emisji tlenków azotu 80 mg/1 km. Proponowane złagodzeni oznacza wzrost emisji do 168 mg/1 km, czyli powrót do normy Euro 5.

Bieńkowska zaproponowała, żeby od września 2017 do stycznia 2020 było dopuszczalne przekroczenie normy o 110 procent, a później o 50 procent. Według normy Euro 6, dopuszczalny poziom emisji tlenków azotu wynosi 80 mg/1 km. Proponowane złagodzenie przepisów oznacza, że między 2017 a 2020 rokiem samochody z silnikami wysokoprężnymi będą mogły emitować 168 mg tlenków azotu na kilometr, czyli niewiele mniej od normy Euro 5, która wynosiła 180 mg/1 km.

Za odrzuceniem zmian proponowanych przez  Elżbietę Bieńkowską opowiadają się przedstawiciele partii socjalistycznych, stanowiących drugą największą siłę w Parlamencie Europejskim. Wspierają ich liberałowie oraz Zieloni.

11 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE