Audi e-tron samochód hybrydowy samochody elektryczne Tesla tesla samochód

Ograniczony zasięg i długi czas ładowania akumulatorów to nie jedyny problem związany z codzienną eksploatacją samochodów elektrycznych. Problemem są także różne wtyczki stosowane przez poszczególnych producentów. Z tego właśnie powodu Audi szuka partnera, ale też z tego powodu nie widzi go w Tesli.

Audi e-tron samochód hybrydowy samochody elektryczne Tesla tesla samochód

Audi planuje w 2018 roku uruchomienie produkcji samochodu elektrycznego napędzanego przez trzy silniki – jeden będzie napędzał przednią oś, dwa będą napędzały tylne koła – o zasięgu do 480 km. Żeby skrócić czas ładowania akumulatorów, potrzebne są ładowarki o mocy 150 kW, dzięki którym w 30 minut można naładować 80 procent pojemności akumulatora.

Audi chce znaleźć partnera do budowy w Europie i Stanach Zjednoczonych sieci punktów ładowania akumulatorów, wyposażonych w tego typu ładowarki. Najlepszym partnerem byłaby amerykańska Tesla, która juz teraz dysponuje w USA, Kanadzie, Europie, Japonii, Chinach i Australii 554 stacjami, na których znajduje się ponad 3 tysiące ładowarek.

Audi nie jest jednak zainteresowane współpracą z Teslą, bo nie używa ona wtyczek SAE Combo2, preferowanych przez większość producentów.

30 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE