Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Alfa Romeo Giulia z 280-konnym silnikiem

Wszyscy spodziewali się, że więcej szczegółów na temat modelu Alfa Romeo Giulia pojawi się w przyszłym roku na salonie samochodowym w Genewie. Włosi uznali jednak, że lepszą okazją do przybliżenia nowego samochodu będzie tegoroczny salon samochodowy w Los Angeles.

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Choć Alfa Romeo Giulia zadebiutuje na rynku z półrocznym opóźnieniem, to już teraz Włosi ujawniają  szczegóły techniczne tego modelu. Zrobili to podczas Los Angeles Auto Show, bo sukces Giulii w dużym stopniu zależy od tego, jak zostanie ona przyjęta na rynku amerykańskim.

Pod maskę samochodu, poza wspomnianym już wcześniej silnikiem V6, trafi również najnowszy 2-litrowy silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem, w którym zastosowano patent Fiata z 2002 roku, noszący nazwę MultiAir. Ta technologia jest stosowana w silnikach mniejszej pojemności, które montuje się w Alfach Romeo i Fiatach.

 

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Dwulitrowy turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa MultiAir2 będzie rozwijał maksymalnie 280 KM. Alfa Romeo nie ujawnia więcej szczegółów na tema tej jednostki i ogranicza się do informacji, że będzie ona montowana w wersji z napędem na tylne koła oraz z napędem na cztery koła, który zostanie wprowadzony w późniejszym terminie.

 

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Nieco więcej szczegółów znajdziemy na temat jednostki V6, która trafi do flagowej wersji Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio. Ten sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójną turbiną ma rozwijać maksymalną moc do 512 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm będzie uzyskiwany między 2500 a 5000 obr/min.  W jednostce zastosowano technologię dezaktywacji cylindrów – przy niewielkim obciążeniu pracują tylko trzy cylindry. Jednostka napędowa będzie współpracowała z sześciobiegową manualną skrzynią. Samochód będzie wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Firma Brembo zaprojektował dla Alfy węglowo-ceramiczne hamulce. Z przodu znajdą się sześciotłoczkowe zaciski z tarczami 390 mm, z tyłu czterotłoczkowe zaciski z tarczami 360 mm. Układ hamulcowy będzie wyposażona w nowy system poprawiający jego wydajność poprzez szybszy wzrost ciśnienia.

Wersja Quadrifoglio będzie wyposażona w 19-calowe felgi z kutego aluminium z oponami o dwóch rozmiarach – z przodu 245/35ZR19, z tyłu 285/30ZR19.

 

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Najmocniejsza Alfa Romeo Giulia otrzyma z przodu aktywny spoiler z włókna węglowego, który będzie regulowany dwoma siłownikami. Kąt pochylenia spoilera będzie zależny od prędkości, a jego rolą jest uzyskanie jak największej siły docisku przedniej osi – maksymalne dociążenie wyniesie 100 kg.

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

W celu obniżenia masy pojazdu, wiele elementów samochodu wykonano z lekkiego włókna węglowego. Wykorzystano go nie tylko do wyprodukowania wału napędowego, maski i dachu, ale również przednich foteli, które powstają w firmie Sparco. Inżynierom chodziło o uzyskanie jak najkorzystniejszego stosunku mocy do masy (poniżej 3 kg/KM) oraz idealnego rozłożenia masy pomiędzy osiami.

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Wnętrze samochodu, jak podkreśla producent, jest przykładem idealnego połączenia włoskiej elegancji z rozwiązaniami stosowanymi w Formule 1, do której nawiązuje kierownica. Przed kierowcą znalazły się zarówno klasyczne analogowe zegary, jak i 7-calowy wyświetlacz. Na środku konsoli zamontowano 8,8-calowy ekran panoramiczny o wysokiej rozdzielczości.

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio będzie posiadała bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W samochodzie znajdą się m.in:
– system autonomicznego hamowania, który może całkowicie zatrzymać pojazd w razie wykrycia przeszkody
– adaptacyjny tempomat, który pomaga zachować odległość od pojazdu jadącego z przodu, a nawet całkowicie zatrzymać samochód bez interwencji kierowcy
– ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu.

Ponadto w Alfie znajdą się czołowe poduszki powietrzne raz poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki chroniące miednicę i klatkę piersiową, przednie i tylne boczne kurtyny powietrzne.

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show

Klienci będą mieli do wyboru siedem kolorów lakieru: Rosso Alfa (czerwony), Vulcano Black Metallic (czarny), Silverstone Gray Metallic (szary), Montecarlo Blue Metallic (niebieski), Vesuvio Gray Metallic (szary), Trofeo White Tri-Coat (biały) i Rosso Competizione Tri-Coat (czerwony).

W Stanach Zjednoczonych Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio będzie kosztowała około 70 000 dolarów, czyli będzie znacznie tańsza od samochodów oferowanych w Europie – cena wersji Quadrifoglio wyniesie około 79 000 euro.

Galeria

Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
Alfa Romeo Giulia Los Angeles Auto Show
21 listopada 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z