Afera VW Dieselgate Fabryka Audi Gyor inwestycje Volkswagena

Pracownicy fabryki Audi w Gyor mogą spać spokojnie

W związku z ograniczeniem przez koncern Volkswagena wydatków inwestycyjnych o miliard euro rocznie, pod znakiem zapytania stanęła przyszłość zakładów VW w węgierskim Gyor, jednak tam szykują się dodatkowe inwestycje.

Pracownicy zakładów Audi w Gyor mogli poczuć strach związany z utratą pracy, ponieważ ta fabryka ma więcej wspólnego z aferą Dieselgate, niż większość innych fabryk grupy Volkswagena, która musi szykować się na gigantyczne odszkodowania. Fabryka w Gyor działa od 1994 roku, początkowo produkowano tu tylko silniki, a od 1998 roku powstają też samochody.

Dlaczego akurat ten zakład ma więcej wspólnego z aferą dieslowską niż inne? Dlatego, że tu wyprodukowano około 3 mln silników Diesla, które „zainfekowano” oprogramowaniem fałszującym wyniki emisji spalin.

Koncern Volkswagena jednak nie tylko nie ma zamiaru zamykać fabryki w Gyor, ale chce jeszcze tam zainwestować 32 miliardy forinów (104 mln euro), a jak poinformował minister spraw zagranicznych Węgier Peter Szíjjártó, rząd dorzuci swoją cegiełkę w postaci dotacji 6 miliardów forinów (20 mln euro). Dzięki powstanie dodatkowo 380 miejsc pracy.

Węgierski zakład Audi produkuje obecnie 4-, 6-, 8- i 12-cylindrowe silniki benzynowe i Diesla, które możemy spotkać we wszystkich samochodach koncernu – od Skody i Seata, aż po Lamborghini.
W Gyor są też produkowane samochody: Audi A3 sedan i kabriolet oraz TT coupe i roadster.

Galeria

Afera VW Dieselgate Fabryka Audi Gyor inwestycje Volkswagena
Afera VW Dieselgate Fabryka Audi Gyor inwestycje Volkswagena
Afera VW Dieselgate Fabryka Audi Gyor inwestycje Volkswagena
20 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE