W związku z aferą "Dieselgate", koncern Volkswagen Group zapowiedział zmniejszenie wydatków na inwestycje o miliard euro rocznie. Ofiarą programu oszczędnościowego nie będzie jednak Bugatti Chiron.

Gigantyczne wydatki związane z aferą „Dieselgate” zmusiły Volkswagena do ograniczenia inwestycje mi.in. w rozwój nowych modeli. Niemiecki koncern zapowiedział cięcia budżetowe na poziomie 1 miliarda euro rocznie, a jedną z ofiar programu oszczędnościowego miało być Bugatti, które przygotowuje się do premiery modelu Chiron.

Bugatti, które zostało przejęte przez Volkswagena w 1998 roku, trudno uznać za markę dochodową. W 2013 roku niemiecki koncern dopłacał do każdego wyprodukowanego Veyrona gigantyczną kwotę 4,6 mln euro. Dlatego nieoficjalnie mówiło się, że to właśnie Chiron znajdzie się wśród modeli, których dalszy rozwój zostanie ograniczony z powodu oszczędności.

Przedstawiciele Bugatti poinformowali, że cięcia budżetowe grupy Volkswagena nie dotyczą ich marki, prace nad Chironem są realizowane zgodnie z planem i termin premiery tego modelu nie zmienił się.

Bugatti Chiron będzie zbudowany na platformie Veyrona, ale aż 92 procent elementów zostało zaprojektowanych i stworzonych od podstaw dla potrzeb nowego modelu. Chiron otrzyma 16-cylindrowy silnik widlasty w układzie W – W 16 – z czterema turbinami, który będzie dysponował mocą około 1500 KM. Samochód od 0 do 100 km/h będzie rozpędzał się w 2,5 s, a prędkość maksymalna wyniesie 460 km/h.

Nieoficjalna cena Bugatti Chirona to 2,1 mln euro.

 

Afera VW Bugatti Bugatti Chiron Dieselgate
16 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE