Acura NSX Honda NSX

Nowy NSX już bez tajemnic

Honda wprowadza nowego NSX-a "na wędkarza" – co jakiś czas zanęca klientów kolejnymi szczegółami, a jednocześnie pilnuje się, żeby nie pokazać zbyt dużo. Ale już chyba nadszedł czas łowów, bo w końcu odkryto prawie wszystkie tajemnicy tego supersportowego samochodu Hondy. Prawie, bo wciąż nie wiadomo, kiedy NSX pojawi się w Polsce.

Na razie musimy zadowolić się tym, co Honda pokazała kilka dni temu w USA, czyli amerykańską wersją nowego NSX-a, który występuje tam pod nazwą Acura. Biorąc pod uwagę zaawansowanie technologiczne tego modelu, można się spodziewać, że wersja europejska będzie się różniła od wersji amerykańskiej tylko jednym – zamiast stylizowanej litery A, na masce i kierownicy pojawi się stylizowana litera H.

Honda NSX pierwszej generacji była samochodem niezwykłym, a określenie New Sportscar eXperimental, które było ukryte za skrótem NSX, jednoznacznie wskazywało jego pozycję w świecie motoryzacji lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. I właśnie to, co kryje się za skrótem NSX, jest jedyną wspólną cechą modeli, które dziś dzieli 25 lat. Stawiając te dwa samochody obok siebie, widzimy jak wiele zmieniło się w motoryzacji w ciągu ćwierć wieku.

 

 

Acura NSX Honda NSX

Nowa Honda NSX jest napędzana aż trzema silnikami elektrycznymi, które wspierają 3,5-litrowy 6-cylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem. Cylindry silnika benzynowego ustawiono w dwóch rzędach pod kątem 75 stopni w celu obniżenia środka ciężkości. Maksymalna moc 500 KM jest osiągana między 6500 a 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 550 Nm pojawia się w przedziale 2000 – 6000 obr/min. Zamontowany wzdłużnie silnik spalinowy jest połączony z silnikiem elektrycznym (47 KM, 146 Nm), tworząc zespół nazwany przez Hondę Rear Direct Drive Motor, który przenosi napęd na tylne koła za pośrednictwem 9-biegowej skrzyni z podwójnym sprzęgłem.

Przednie koła są napędzane przez dwa silniki elektryczne tworzące układ nazwany TMU (Twin Motor Unit), którego maksymalna moc wynosi 72 KM, a maksymalny moment 146 Nm. Całkowita moc NSX-a wynosi 573 KM. Według danych Hondy, samochód osiąga maksymalną prędkość 307 Km/h, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h „około” 3 sekund. Producent nie podał jeszcze informacji na temat zużycia paliwa.

 

 

Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX

Karoseria NSX-a jest wykonana głównie z aluminium, dach oraz część podłogi zrobiono z włókna węglowego. Nowością jest wykonanie stref kontrolowanego zgniotu z aluminium odlewanego technologią ablacyjną. Inżynierowie Hondy wyjaśniają, że ta metoda pozwala na uzyskanie elementu charakteryzującego się wysoką elastycznością i pochłanialnością energii. Dzięki zastosowaniu aluminium i włókna węglowego, masa samochodu wynosi 1725 kg. Niektórzy pewnie zwrócą uwagę, że to ponad 360 kg więcej od pierwszego NSX-a, ale biorąc pod uwagę, że nowa generacja jest nafaszerowana różnego typu zespołami – w tym trzy silniki elektryczne i zasilające je litowo-jonowe akumulatory – masa nowego NSX-a nie jest duża.

 

Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX

Nad współpracą poszczególnych zespołów NSX-a czuwa system IDS (Integrated Dynamics System), który nadzoruje pracę układów kierowniczego, hamulcowego i stabilizującego pojazd oraz przepustnicy, amortyzatorów o zmiennej charakterystyce tłumienia, skrzyni biegów i systemu kontroli Sport Hybrid SH-AWD. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy systemu IDS: Quiet, Sport, Sport+Track.

W trybie Quiet, którego  używa się do spokojnej jazdy przy niewielkich prędkościach, dominuje napęd elektryczny, a obroty silnika V6 są ograniczone do 4000 na minutę.

W trybie Sport następuje wyłączenie ogranicznika obrotów silnika, co pozwala na agresywniejszą jazdę.

Tryb Sport+ zmienia ustawienie przepustnicy, a zmiana biegów następuje przy wyższych obrotach.

W trybie Track następuje usztywnienie układu kierowniczego i amortyzatorów, przepustnica reaguje agresywniej – ten tryb stosuje się podczas jazdy po torze.

 

 

 

Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX

Nowy NSX trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wiosną przyszłego roku. Honda nie podała jeszcze oficjalnej ceny tego modelu, ale w publikacjach pojawiają się nieoficjalne kwoty między 150 000 a 170 000 dolarów. To może ostudzić nieco zapał fanów Hondy do posiadania nowego NSX-a, który w Europie będzie droższy. Być może z tego właśnie powodu dilerzy Hondy w Polsce kończą rozmowy z klientami na temat NSX-a słowami: „Proszę się dowiadywać”.

Galeria

Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
Acura NSX Honda NSX
30 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy