Dieselgate samochody elektryczne

Niemiecki rząd stawia na elektryczne samochody

Minister transportu Niemiec Alexander Dobrindt chce, by niemiecki rząd promował rozwój elektrycznych samochodów i dołożył się do rozbudowy sieci ładowania akumulatorów. Niemiecki rząd daje do zrozumienia, że potępia działania Volkswagena związane w aferę Dieselgate i popiera rozwój ekologicznej motoryzacji.

Niemiecki rząd chce, żeby do 2020 roku na tamtejszy rynku było zarejestrowanych milion samochodów z silnikami elektrycznymi. Taką deklarację złożył niedawno minister transportu Alexander Dobrindt, ale przedstawiciele niemieckiego rządu kiedyś już o tym mówili. Kanclerz Niemiec Angela Merkel  powiedziała dokładnie to samo w 2014 roku. Matthias Wissmann, prezes niemieckiego stowarzyszenia przemysłu motoryzacyjnego odpowiedział wtedy: „Produkujemy aż 17 modeli samochodów elektrycznych, ale jesteśmy daleko od tego celu. Rząd musi działać”. Wissmann dał do zrozumienia, że bez wyraźnego wsparcia ze strony niemieckiego rządu nie uda się do 2020 roku osiągnąć celu miliona samochodów elektrycznych i podał przykład Francji, gdzie tamtejszy rząd oferuje dopłaty 6 300 euro dla osób, które zdecydują się na zakup samochodu z napędem elektrycznym.

W ubiegłym roku w Niemczech sprzedano 19 000 samochodów elektrycznych, a ogólna liczba tego typu pojazdów jeżdżących po tamtejszych drogach wynosiła 24 000. Pod koniec 2014 roku na terenie Niemiec był 4 800 stacji ładowania akumulatorów. Rządowe wsparcie dla rozwoju rynku pojazdów elektrycznych ma polegać na współfinansowaniu budowy kolejnych 10 000 nowych stacji ładowania, co ma kosztować około 100 mln euro. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest infrastruktura stacji szybkiego ładowania, gdzie będzie można naładować 80 procent baterii w 15 minut. Profesor Stefan Bratzel, specjalista w dziedzinie zarządzania branżą motoryzacyjną, podkreśla: „Rząd powinien również przyczynić się do ustalenia norm dla wtyczek, by stacje ładowania były dostępne dla pojazdów wszystkich marek. W tej dziedzinie przypominamy Dziki Zachód”.

 

 

 

23 października 2015

Jarosław Maznas

Jarosław Maznas
Lider opinii i ekspert motoryzacyjny. Doświadczony dziennikarz. Współprowadzący "Automaniaka" w TVN Turbo. Redaktor naczelny i współtwórca takich magazynów jak: Cars – Magazyn o Samochodach, Auto Moto, Auto Motor i Sport.
Więcej od Jarosław Maznas

NAJPOPULARNIEJSZE