Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015

Mazda przyszłości wraca do korzeni

Mazda pokazała koncepcyjny model RX-VISION, którym przypomina o swoje historii budowanej na silniku rotacyjnym, znanym jako silnik Wankla. Sportowy model RX-VISION nawiązuje do legendarnej Mazdy Cosmo Sport z 1967 roku, która była pierwszym seryjnym samochodem napędzanym dwutłokowym silnikiem Wankla.

Patrząc na koncepcyjny model RX-Vision, pojawia się pytanie, czy właśnie tak będzie wyglądała Mazda RX-9. Japońska marka odpowiada, że „ma nadzieję, iż pewnego dnia ta wizja stanie się rzeczywistością”. RX-Vision nawiązuje do jednej z legend motoryzacji, jaką była Mazda Cosmo Sport, znana też jako 110S. W latach 1967 – 1972 wyprodukowano 1519 egzemplarzy tego modelu, który przeszedł do historii jako pierwszy seryjny samochód z silnikiem rotacyjnym, zwanym też silnikiem Wankla.

 

Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015
Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015

Pod maską RX-Vision znajduje się silnik rotacyjny SKYACTIV-R, nad którym Mazda wciąż pracuje, starając się dostosować go do coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego. Napęd, jak przystało na rasowy samochód sportowy, jest przenoszony na tylną oś.

Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015
Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015

Mazda RX-Vision ma 4389 mm długości, 1925 mm szerokości, 1160 mm wysokości, a rozstaw osi to  2700 mm. To oznacza, że model koncepcyjny jest krótszy i niższy, ale za to szerszy od Mazdy RX-8. Samochód postawiono na 20-calowych kołach – z przodu znajdują się opony 245/40R20, a z tyłu 285/35R20.

Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015
Mazda RX-9 Mazda RX-Vision Tokyo Motor Show 2015

Wnętrze RX-Vision jest utrzymane w starym stylu, z kierownicą nawiązującą do klasycznych rozwiązań stosowanych w sportowych samochodach sprzed pół wieku. Do przeszłości nawiązuje też minimalizm na desce rozdzielczej, na której znalazły się trzy klasyczne zegary. Zastosowanie klasycznych rzemieni, zamiast typowych uchwytów drzwi, podkreślają klasyczny charakter wnętrza, a jednocześnie mają wpływ na obniżenie masy samochodu.

W oficjalnym komunikacie, szef Mazdy Masamichi Kogai napisał: „Czekam na rozmowę z Tobą na temat tej wizji… Mazda będzie nadal podejmować nowe wyzwania w celu zbudowania szczególnej więzi z klientami, by stać się ich jedyną marką”. Brzmi jak zaproszenie dla każdego, kto chciałby zobaczyć na drodze Mazdę RX-9 w takiej właśnie postaci.

 

 

28 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z