samochody supersportowe

Ile są warte samochody sportowe

Sportowego Maybacha Exelero sprzedano za 8 milionów dolarów. Czy ten sportowy samochód jest wart aż takiej góry pieniędzy? Na tak postawione pytanie istnieje tylko jedna odpowiedź: Maybach Exelero jest wart dokładnie tyle, ile ktoś był gotowy za niego zapłacić. Oto lista 10 najdroższych samochodów sportowych.

Maybach Exelero – 8 000 000 dolarów

Samochód wyprodukowany w 2004 roku tylko w jednym egzemplarzu przez Daimlera dla niemieckiej firmy oponiarskiej Fulda do testowania szerokich opon nowej generacji, pozwalających rozwijać prędkość 350 km/h. Exelero jest następcą prototypu z 1938 roku, który był wtedy również owocem współpracy z Fuldą. 700-konne Exelero kupił za 8 mln dolarów amerykański raper Birdman, czyli Bryan Williams.

samochody supersportowe

Lamborghini Veneno Roadster – 4 500 000 dolarów

750-konne Lamborghini Veneno zaprojektowano z okazji 50-lecia marki Lamborghini. Samochód powstał na bazie modelu Aventador i wyprodukowano zaledwie 5 egzemplarzy Veneno – 3 sprzedano, a 2 pozostały własnością firmy. Pierwsze Veneno kupił Antoine Dominic, diler Rolls-Royce’a, Bentleya i Lamborghini z Long Island w Nowym Jorku. Drugie Veneno trafiło do amerykańskiego kolekcjonera samochodów i biznesmena Krisa Singha, a trzecie widziano w Hong Kongu.

samochody supersportowe

Lykan HyperSport – 3 400 000 dolarów

Pierwszy supersportowy samochód z Bliskiego Wschodu firmy W Motors ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, zaprojektowany przez włoskich i syryjskich inżynierów. Wyprodukowano tylko 7 sztuk tego samochodu, który zadebiutował w 2013 roku. Reflektory składają się m.in. z 420 diamentów, ale klienci mają do wyboru również rubiny, żółte diamenty oraz szafiry. Do napędu wykorzystuje się 3,7-litrowy silnik Porsche z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 751 KM. Podobno samochód rozwija maksymalną prędkość 385 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,8 s, ale nie jest to potwierdzone żadnymi oficjalnymi testami.

samochody supersportowe

Lamborghini Sesto Elemento – 2 200 000 dolarów

Nazwa Sesto Elemento oznacza Szósty Pierwiastek i odnosi się do liczby atomowej węgla. Jest to nawiązanie do włókna węglowego wykorzystanego do budowy nadwozia, dzięki czemu masa samochodu wynosi poniżej 1000 kg. W latach 2011 – 2013 wyprodukowano 20 egzemplarzy tego modelu. 570-konny silnik V10 i sześciobiegowa skrzynia pochodzą z Lamborghini Gallardo Superleggera LP 570-4. Sesto Elemento został stworzony wyłącznie do jazdy po torze wyścigowym.

samochody supersportowe

Koenigsegg CCXR – 2 173 000 dolarów

Samochód wyprodukowany w 6 egzemplarzach przez niewielką szwedzką firmę Koenigsegg Automotive. Do napędu służy silnik V8 o pojemności 4,7 l, który został przystosowany do spalania zarówno bioetanolu E85, jak i etanolu E100. Początkowo sądzono, że silnik uzyskuje maksymalną moc 806 KM, ale okazało się, że po zatankowaniu etanolu E100 moc wzrasta do 1032 KM. Model CCXR był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem o mocy powyżej 1000 KM, który został dopuszczony do ruchu drogowego. Maksymalna prędkość wynosi 419 km/h. Koenigsegg CCXR zadebiutował w 2008 roku

samochody supersportowe

Ferrari 599XX – 2 000 000 dolarów

Samochód z 2009 roku, wyprodukowany w limitowanej serii 30 egzemplarzy, który nie jest dopuszczony ruchu drogowego. Model 599XX ma specjalnie zaprojektowane spoilery i dyfuzory, dzięki którym przy 200 km/h siła dociskowa wynosi 280 kg, a przy 300 km/h wzrasta 630 kg. Na słynnej Północnej Pętli (Nordschleife) długości 20,83 km toru Nurburgring, Ferrari 599XX uzyskało drugi najszybszy czas przejazdu w grupie produkcyjnych samochodów sportowych – 6 minut i 58.16 sekund. Do napędu służy silnik V12 o pojemności 6 l, który rozwija maksymalnie 730 KM.

 

 

samochody supersportowe

Aston Martin One-77 – 1 800 000 dolarów

Najszybszy samochód w historii Aston Martina, który rozpędza się do maksymalnej prędkości 355 km/h. Jest napędzany 760-konnym silnikiem V12 o pojemności 7,3 l, który został specjalnie wzmocniony do tego modelu przez firmę Cosworth. Karoseria samochodu została częściowo wykonana z włókna węglowego. W latach 2009 – 2012 wyprodukowano 77 egzemplarzy tego modelu.

samochody supersportowe

Koenigsegg Agera R – 1 600 000 dolarów

Samochód debiutował w 2011 roku. Do napędu służy silnik V8 o pojemności 5 l, wyposażony w dwie turbosprężarki. Maksymalna moc wynosi 1115 KM. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,9 s, a maksymalna prędkość wynosi 420 km/h. Model Agera R od 0 do 300 km/h rozpędza się w 14,53 s, a wynik ten trafił do Księgi Rekordów Guinessa. Podczas klasycznej próby sportowej polegającej na starcie od zera do 300 km/h i hamowaniu do zera (0 – 300 – 0), Agera R uzyskała rewelacyjny czas 21,19 s.

samochody supersportowe

Ferrari LaFerrari – 1 500 000 dolarów

Pierwsze Ferrari z napędem hybrydowym, które zadebiutowało w 2013 roku. W projektowaniu samochodu aktywnie uczestniczyli kierowcy Formuły 1 – Felipe Massa i Fernando Alonso. LaFerrari jest najszybszym, najmocniejszym i najbardziej zaawansowanym technologicznie pojazdem w historii Ferrari. Do napędu służą dwa silniki: benzynowy V12 o mocy 800 KM i elektryczny o mocy 163 KM, co daje łączną moc 963 KM hybrydowego układu napędowego. Ciekawostką jest to, że jeden z egzemplarzy spośród 499 zaplanowanych do łącznej produkcji, kupił były prezes rady nadzorczej koncernu Volkswagena Ferdinand Piech.

samochody supersportowe

Porsche 918 Spyder – 929 000 dolarów

Pierwsza prezentacja samochodu z napędem hybrydowym odbyła się w 2010 roku, ale dopiero trzy lata później pierwsze egzemplarze trafiły do klientów. Porsche zapowiedziało, że wyprodukuje tylko 918 egzemplarzy tego modelu – wszystkie zostały sprzedane w 2014 roku. Samochód jest wyposażony w trzy silniki: benzynowy V8 o mocy 608 KM, wspomagany  przez jeden elektryczny o mocy 154 KM, napędza tylną oś, a drugi elektryczny o mocy 126 KM napędza przednią oś. Łączna moc wynosi 889 KM. W 2012 roku Porsche 918 Spyder przejechało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 7 minut i 14 sekund.

samochody supersportowe
26 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE