Honda wchodzi w downsizing

Japońscy producenci latami bronili swoich silników benzynowych przed tzw. downsizingiem, polegającym na doładowaniu jednostek napędowych o małej pojemności skokowej. Honda zdecydowała się jednak na zastosowanie tego rozwiązania w silnikach o pojemności 1 i 1,5 litra, które trafią do Civica w 2017 roku.

Downsizing, czyli w wolnym tłumaczeniu zmniejszanie rozmiarów, to zmniejszenie objętości silnika i (lub) liczby cylindrów oraz dołożenie turbosprężarki, dzięki której z jednostki o małej pojemności udaje się wycisnąć moc i moment obrotowy porównywalne z większym i cięższym silnikiem wolnossącym, zmniejszając przy tym emisję spalin.

Ten ostatni element odgrywa kluczową rolę w polityce prowadzonej przez Unię Europejską, ale dla przeciętnego Europejczyka jeżdżącego samochodem wykorzystującym technologię downsizingu liczy się większa moc, mniejsze zużycie paliwa i niższe opłaty wynikające z podatków, których wysokość zależy od pojemności silnika. Dlatego downsizing już dawno stał się wizytówką europejskiej motoryzacji.

Teraz do grona producentów wykorzystujących tę technologię dołączyła Honda. Pionierem był nowy Civic Type-R, w którym zamontowano 2-litrowy czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem o mocy 310 KM. W 2017 roku do sprzedaży trafią kolejne wersje Civica, w których będą oferowane z silnikami benzynowymi wykorzystującymi technologię downsizingu. Będą to jednostki VTEC Turbo o pojemnościach 1,0 i 1,5 l.

Nowe silniki zostaną zaprezentowane we wrześniu przyszłego roku we Frankfurcie, a pierwsze Hondy Civic 1.0 i 1.5 trafią do sprzedaży w 2017 roku.

Galeria

downsizing Honda Civic
downsizing Honda Civic
27 października 2015

Redakcja

Redakcja
Jesteśmy grupą ekspertów i pasjonatów motoryzacji. Chcemy abyś traktował EGOCAR.pl jako pewne, rzetelne źródło informacji o trendach, nowościach, premierach; o wszystkim związanym z motoryzacją.
Więcej od Redakcja

NAJPOPULARNIEJSZE

WIĘCEJ Z Prototypy